Re: kupiłem DVD-RW

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 13:58:30 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e64m9s$m88$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam wrażenie, że jesteś jednym z tych użytkowników, którzy mają
> wrażenie, że płyta może się nagrać, albo nie. A jeśli się nagra, to jest
> nagrana dobrze. No więc tak nie jest... Nie jest tak różowo, nagrana
> płycie nie jest równa nagranej płycie. :)

Złe wrażenie, ale przyznaję, że nigdy tego nie badałem. Nawet żałuję, bo ten
LG Combo może już dawno by wyleciał z kompa.
Masz rację co do dupereli, ale przyznam, że jakbym mial mieć srebny napęd w
mojej beżowo szarej obudowie, to nie przeżyłbym tego. ;-)
Tak samo nie lubię jak karetka napędu nagminnie ścieżkuje. Wiedziałem, że
nagrana płyta może mieć błedów 8% i 2% i będzie czytelna. Oczywiście, realne
testy jakości pominąłem, bo przed zakupem to ciężko mi było wykonać, a w
artykuły nie wierzę (zresztą nieraz firmware może problem rozwiązać, a testy
klubią być wcześnie robione).

> Pod wpływem twojej wypowiedzi zajrzałem na cdrlab.pl i sprawdziłem, czy
> mają recenzję twojego napędu. Mają... Powiem tak: Na twoim miejscu
> unikałbym wszystkich niefirmowych płyt. Dobrze zapisuje plusy Verbatima
> z tego co widzę. Jeśli jednak właśnie teraz przeglądasz ich stronę o
> czytasz tę recenzję - nie wpadaj w panikę i nie popadaj w depresję. :)
> Często jakość zapisu ulega znaczącej, nieraz i diametralnej poprawie
> wraz z kolejnymi wersjami firmware'u. Tak więc istnieje możliwość, że w
> przyszłości będzie lepiej, bez potrzeby wymiany napędu. ;)

Wiem, wiem... Mam TS01 i nie zmienię do czasu wykonania dokładnych testów
zapisu.

> Zwłaszcza, że z tego co czytam Samsung opracował jakiś programik do
> przeprowadzenia automatycznej aktualizacji. Dobrze, bo aktualny firmware
> to podstawa dobrego zapisu DVD, a w wielu przypadkach wgranie go
> przekracza umiejętności przeciętnego użytkownika (np. wspomniane dzisiaj
> przeze mnie machanie taśmami).

Jestem cały czas optymistycznie nastawiony, jedynie ciekawość wyników
realnych testów mnie pożera. :-)

> Na plus również obsługa DVD-RAM i etykietkowanie LightScribe. Są o
> jednak tylko dodatki, podstawa to jakość zapisu, która jak mam nadzieję
> poprawi się wraz z kolejnymi aktualizacjami biosu, takie przypadki już
> się zdarzały.

Na DVD-RAM mi zależało i było pdstawowym kryterium wyboru, bo mam Pansonic
DMR-E55 i może się to mi przydać.