Re: napędy LG - update firmware'u

Autor: Jarek <nospam.djberg_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 19:37:34 MET DST

On Tue, 06 Jun 2006 18:50:28 +0200, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
napisał(a):

>Hmm... Jeszcze nikt nie odpowiedział mi na najważniejsze pytanie:
>Flashować czy nie flashować? ;P
>
>W przypadku napędów DVD jest to kluczowa sprawa, znacząco poprawia
>jakość zapisu na niektórych nośnikach czy umożliwia zapis z pełną,
>deklarowaną przez producenta prędkością.
>
>Co zyskam wgrywając nowego biosa do nagrywarki CD-RW? Mogę liczyć na
>poprawę jakości zapisu, która i tak jest całkiem niezła?
>
>Co zyskam w czytniku DVD po wgraniu nowej wersji?
W czytniku DVD? pewnie jakąś choć często subtelną i dyskusyjną poprawę
odczytu czy korekcji błędów, w sumie jak wszystko dobrze działa to
flashowanie czytników nie jest takim palącym zabiegiem.
w przypadku nagrywarek CDRW biosy zawierają poprawki dostrzeżonych w
późniejszym okresie błędów, jak i również mogą zawierać nowe to tak
jak z nowymi wersjami programu. Ponadto zawierają bazę danych
dostępnych nośników, oczywiście nie wszystkich z ich parametrami co
pozwala lepiej dostosować np moc lasera do ich parametrów. Osobiście
zawsze wgrywałem nowe BIOSy do nagrywarek. Decyzja należy do Pana :)

--
Pozdrawiam
Jarek