Re: napędy LG - update firmware'u

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 15:55:20 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e63ol5$66j$1@nemesis.news.tpi.pl...
> (...) W archiwum ZIP poza plikiem flashującym
> jest jeszcze instrukcja, w której jest napisane, że muszę przepiąć napęd
> na secondary master (teraz jest primary slave), a jakoś niezbyt lubię
> tego typu kombinowanie. :P LiteOn czy Pioneer wgrywa nową wersję bez
> takich kombinacji... W związku z tym chciałem zapytać, czy warto jest
> wgrać nową wersję, czy spokojnie mogę zostać na fabrycznej, bo nie
> zauważę różnicy?

Powinieneś podpiąć jako jedyny na kablu, to zresztą zapewnia Ci odpowiednią
wydajność HDD, który teraz skutecznie spowalniasz. :-)
Co do pytania, to chyba nie zauważysz różnicy.

> (...) Czy też muszę podpinać wtedy napęd do
> innego kanału? Obecnie korzystam z niego od czasu do czasu na przelotce
> USB2IDE - czy mogę w ten sposób go podpiąć w celu aktualizacji? I co mi
> da wgranie nowej wersji? Wiadomo, że w przypadku nagruwarek DVD ma to
> decydujące znaczenia, ale jak wygląda sprawa przy CD-RW?

Nie sprawdzałem przelotek USB-IDE w kwestii flashowania.
Nowa wersja może umozliwić nagrywanie niektórych typów płytek, poprawić ew.
błedy komend sterowania, itp.
Każda nagrywarka to większa potrzeba zmiany firmware (nie ma róznicy CD czy
DVD), ale jak nie masz problemów, to j.w. czyli nie zauważysz różnicy.