napędy LG - update firmware'u

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 13:23:13 MET DST

Witam!!!

Mam czytnik DVD LG GDR-8163B z fabrycznie wgranym biosem OL15 oraz
nagrywarkę CD-RW z biosem 1.3, też wgrywany fabrycznie, nie był nigdy
aktualizowany. Co do pierwszego napędu 9czytnik) to znalazłem na stronie
producenta nowszą wersję (OL23). W archiwum ZIP poza plikiem flashującym
jest jeszcze instrukcja, w której jest napisane, że muszę przepiąć napęd
na secondary master (teraz jest primary slave), a jakoś niezbyt lubię
tego typu kombinowanie. :P LiteOn czy Pioneer wgrywa nową wersję bez
takich kombinacji... W związku z tym chciałem zapytać, czy warto jest
wgrać nową wersję, czy spokojnie mogę zostać na fabrycznej, bo nie
zauważę różnicy?

Natomiast jeśli chodzi o nagrywarkę, to znalazłem taki plik:
"LGODD_AutoFW2.exe" - w opisie na stronie producenta podano:
"Aktualizacja BIOSU GCR-8522B, GCR-8523B, GCE-8525B, GCE-8526B". Program
instaluje się w trayu, ściąga nowy firmware po czym zgłasza gotowość do
przystąpienia do aktualizacji. Czy też muszę podpinać wtedy napęd do
innego kanału? Obecnie korzystam z niego od czasu do czasu na przelotce
USB2IDE - czy mogę w ten sposób go podpiąć w celu aktualizacji? I co mi
da wgranie nowej wersji? Wiadomo, że w przypadku nagruwarek DVD ma to
decydujące znaczenia, ale jak wygląda sprawa przy CD-RW?

# /George Orwell - Rok 1984/