Re: Plytki RW - jak sprawdzac ich stan?

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 15:40:30 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e63v4f$o36$1@nemesis.news.tpi.pl...
> (...) A skoro jednak mamy płytki bez
> osłony, to wypadałoby się z nimi odpowiedni obchodzić. :)

A ja płytki często myję w mydle w płynie (po opłukaniu woda ładnie splyta),
a potem przecieram husteczją AF Safetiss (bezpułowa) i jest GIT. Rys przy
tej metodzie nie zauważyłem. Tylko taz woda weszła mi pomiędzy warstwy
płytki DVD BENQ i cała płyta się rozkleiła na dwie. :-D

> A co do twojego pytania, to na +/-R dane zapisywane są na warstwie
> barwnika, w przypadku +/-RW na warstewce wykonanej ze stopu kilku
> metali, która ma zdolność zmiany swoich właściwości pod wpływem
> podgrzania laserem, zmiany te można cofnąć. Mogę się mylić, ale płyty
> DVD-RAM też ponoć korzystają z tego sposobu zapisu, ale udoskonalonego.
> Mają się charakteryzować największą trwałością, poza tym wytrzymają sto
> razy więcej cykli kasowania i zapisu niż RW.

To tez praktyka pokaże...
Jak na razie nie strzeliła mi żadna RW, choć miałem takie, których nowy
napęd nie chwytał (pewnie za wolne były). Co do najlepszej RW, jaką miałem,
to był to Dysam (żółte pudełko), który na dzień dobry walił błędy na dwy
napędach.

Tak czy siak, warto zrobić pełne formatowanie płytki (co sam dziś robiłem na
wszystkich płytkach jakie mam, bo zmieniłem napęd). To na pewno może pomóc,
a na pewno nie zaszkodzi. Dla pewności można jeszcze się pobawić w zapisanie
płytek do pełna i ich zweryfikowanie. Nie można jednak wykluczyć problemów
sprzętowo-programowych.