Re: SATA czy PATA - opłaca się?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 22:35:09 MET DST

Użytkownik "Dźwiedziu" <nkgWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4a32.000000bf.44831cd7@newsgate.onet.pl...
> Witam
>
> W najbliższym czasie planuję kupić dysk twardy o pojemności minimum 250GB.
> Moja
> płyta głowna (Asus A7V8X-X) nie ma kontrolera SATA. Czy opłaca się kupić
> jakiś
> tani kontroler SATA na Allegro i kupić dysk SATA czy kupić dysk PATA?
>
> Za jakiś rok planuję wymienieć płytę główną razem z prockiem, pamięcią i
> grafiką. Dysk SATA będzie jak znalazł, ale dysk potrzebny mi jest już
> teraz więc
> czekanie rok by kupić wszystko na raz odpada.

Kupuj PATA. Dysk będzie miał przecież taką samą wydajność, a za rok z całą
pewnością dalej będą na rynku dostępne dobre płyty z interfejsem PATA. A
jeśli nawet nie ;-), to kupisz sobie za grosze osobny interfejs na karcie
PCI lub wsadzisz go do obudowy USB i będzie służył do backupów. To i tak
będzie dobre posunięcie, bo dysk też się przecież technicznie zestarzeje, i
wcale nie jest powiedziane, czy zechcesz ograniczać osiągi tej nowej płyty
przestarzałym, wolnym napędem...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/