Re: dual cpu? ecc? prośba o ułożenie serwera

Autor: Raf256 <spam_at_raf256.invalid>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 14:36:54 MET DST

Dawid Per <e5rq1s$blm$1@news.onet.pl> Saturday 03 of June 2006 12:59

> To to chyba nie bardzo ma byc serwer ?? Stacja robocza ? Graficzna (ale
> to chyba nie pod linuxem)?

Dlaczego graficzna nie pod linuxem - np. Lightworks 3d itd.

Ale faktycznie zadaniem jest przetwarzanie dużych ilości danych (coś jak
bazy danych, z tym iż prędkość dostępu do pamięci jest mniej ważna niż sama
moc obliczeniowa - tzn lepiej szybszy procesor niż RAM o nieco lepszym
transferze)

> Ja mam Płyta główna - Tyan Tiger K8W S2875ANRF
> i 2x AMD Opteron 246 BOX + 4 GB DDR-ek Kingstona

Jeden z tych 2 Opertonów ma +- jaką wydajność w porównaniu do na przykład
amd64 2800?

> 4 tys ?? Sama plyta + procesory to jakies 3 tys + ram 1300 (za 2 GB
> ECC). Ale nie napisales jakie maja byc zastosowania komputera a
> wymaganie "grafiki" raczej zaburzylo obraz typowego serwera.

Może zrezygnujemy więc z pamięci ECC, lub nieco mniej wyśrubowane parametry
procesora... jak myślisz w przedziale do 3000 która płyta + 2 procesory
będą najlepsze?

--
Rafał Maj