Re: dual cpu? ecc? prośba o ułożenie serwera

Autor: Dawid Per <dape_at_vp.pl>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 12:59:00 MET DST

Raf256 napisał(a):
> Witam,
> jakie elementy można dobrać do serwera o takich cechach:
>
> - karta grafiki jakaś szybsza o ~50% od GeForce 5200 FX 128mb
> - NVidii
> - działająca dobrze pod Linux
> - najlepiej z dobrą jakością obrazu, wyjściem TV, podłączeniem LCD

To to chyba nie bardzo ma byc serwer ?? Stacja robocza ? Graficzna (ale
to chyba nie pod linuxem)?

> - pamięć RAM

> - oparty o AMD, 64 bitowy
> - o możliwie dużej mocy obliczeniowej sumarycznej odpowiadającej około 2-4
> procesorom AMD 64 2800.

Ja mam Płyta główna - Tyan Tiger K8W S2875ANRF
i 2x AMD Opteron 246 BOX + 4 GB DDR-ek Kingstona

Do moich zastosowan akurat (duze bazy danych)

> - aha, dobrze żeby płyta działała bezproblemowo na Linux (>=2.6.16)
>
> Na całość w/w: (Geforce ; 2 GB RAM ECC ; płyta ; np. 2 * Amd64 3500)
> mamy coś rzędu 2,3 - 4 tysięcy... co najbardziej opłaca się kupić?
> Zakładając że nie może to być np. za miesiąc - półtora gdy ceny pewnie nieco
> spadną szczególnie dobrych CPU.

4 tys ?? Sama plyta + procesory to jakies 3 tys + ram 1300 (za 2 GB
ECC). Ale nie napisales jakie maja byc zastosowania komputera a
wymaganie "grafiki" raczej zaburzylo obraz typowego serwera.

--
Pentium 4 650@3.91, 1.72 GB RAM DDR DC Kingston
Galaxy GeForce 7900gt@587/1600 on Zalman vf-700