Konfiguracja sprżetu i kompaktybilność

Autor: Slawek <grupy_at_vp.pl>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 14:28:40 MET DST

Witam

Jak zawsze piszę tu bo to chyba najlepsze źródło informacji w necie:)
No więc mam takie coś. Wymieniłem sobie płytę (spuchły kondensatory) i
teraz mam sobie tą spuchniętą:) ale ona w sumie śmiga i stwarzała tylko
problemy z AGP 8x. Dlatego chce ją wrzucić do drugiego kompa który w
zasadzie służy tyllko i wyłącznie mi jako lokalny serwer dla apacha
(testuje na nim strony czasem)
I teraz tak. Jest to płyta AsRock k7s8x fsb 333 i 400. Czy mogę wrzucić
do niej jakiegoś taniego durona z allegro powiedzmy 900 o fsb 100? Płyta
jak znów w specyfikacji piszą obsługuje 200, 266, 333, 400 a o ile
pamiętam to chyba to co na płycie to jest wynik fsb proca razy dwa.
Dobrze pamiętam? czyli taki duron fsb 100 to będzie 200 na płycie. Tak?
I kolejna rzecz. Na nowej płycie mam tylko dwa banki pamięci:) i w dwóch
  pamięci 400MHz po 265 MB. No już torchę mi ciąży takie pół giga ramu
więc chciałbym kupić jedną kość gigową a te pamięci też wykorzystać.
Jednak czy one nie będą w jakiś sposób się gryźć z tym duronem 100Mhz?
I tak jeszce z innej nieco beczki odnośnie drugiego kompa.
Zauważyłem dziwny objaw. Występował on też przed wymianą płyty więc ją
raczej trodno o to obwiniać. Chodzi o coś takiego, ze odpalam kompa,
przeczyta proca i stoi. Kursor miga ale mieli i mieli i nic, po długim
czasie przejdzie do testu pamięci, mieli mieli i znów po długim czasie
leci po IDE. Komunikaty po tym są ze wszystko OK:) Ale, dochodzi do
odpalenia już z dysku dostaje jakiś przraźliwy długi dźwięk i informacje
abym wszedł do biosu i ustawił na defaulty. Zaznaczam. Dokładnie to samo
było przy jednej jak i przy drugiej płycie. Zasilacz. Jednak zasilacz
wymieniałem rok temu. Jest to modecom 350W, podobno całkiem niezły
(konkretnie aby podać model musiałbym sie wczołgać pod biurko i
rozkręcić obudowę:)) Napięcia wydaje mi się trzyma nawet przyzwoicie.
Odczyt z everesta:
Pole Wartość
Napięcie rdzenia procesora 1.70 V (tu tak się czasem zmienia od 1,68 do
1.70 ale na ogoł jest to 1.70)

+3.3 V 3.28 V

+5 V 4.81 V

+12 V 11.96 V

+5 V podczas wstrzymania pracy 4.90 V

Zrobiłem też taki myk że zamieniłem pamięci na bankach (nie wiem - tak
mi jakoś wpadło do głowy:)) i też nic.
Dzieje się to bez jakiejś prawidłowości. Po prostu czasem tak się
stanie. Gdy się stanie i nie mam cierpliwości to go brutalnie odetnę od
zasilania przy twardym resecie. Włącze ponownie i 9 na 10 przypadków to
wystarczy i jest OK.
Co to moze być? Na co zwrócić ewentualnie uwagę?

Sorka za nieco przydługi post:)
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Sławek

--