Re: dual cpu? ecc? prośba o ułożenie serwera

Autor: szydas <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 11:38:11 MET DST

Raf256 wrote:
> Witam,
> jakie elementy można dobrać do serwera o takich cechach:
>
> - karta grafiki jakaś szybsza o ~50% od GeForce 5200 FX 128mb
> - NVidii
> - działająca dobrze pod Linux
> - najlepiej z dobrą jakością obrazu, wyjściem TV, podłączeniem LCD
>
> - pamięć RAM 2 GB z możliwością rozbudowy do 4 GB poprzez dodanie kości
> (czyli 2x1 GB i 2 wolne sloty na przykład, czy warto dbać aby to chodziło w
> tym trybie dual channal?)
> - pamięć RAM z ECC najlepiej (czy to bardzo duże koszty? dla pamięci i dla
> [...]
1. po co ci karta graficzna w serwerze?
2. płyty serwerowe z reguły obsługują tylko pamięci ECC. Tańsze modele
"domowe" pozwalają na używanie zwykłych, ale to bez sensu w serwerze.
3. w grę wchodzą Opterony serii 2xx lub 8xx, zależy czy chcesz w końcu 2
fizyczne procesory czy więcej. Trzeba się zdecydować przy kupnie płyty.
4. za wykorzystanie rdzeni odpowiada system operacyjny i używany soft.
5. standardowo wszystko? tzn. chcesz mieć w serwerze na stałe FDD, CD
czy DVD? Może jeszcze czytnik pamięci flash?
6. nie wiedziałem, że teraz sprzęt dostosowuje się do konkretnej wersji
OS'a, do tej pory robiło się na odwrót, bo to dużo prostsze i tańsze.
7. jeśli nasz tylko tyle kasy to na razie zapomnij o takiej
konfiguracji, w tej chwili za tyle nie kupisz porządnego komputera
domowego. Na taki serwer uzbieraj jakies 10-15 tysięcy, wtedy ma to sens.
No chyba, że potrzebujesz stacji graficznej albo dobrego kompa do gier,
wyjdzie trochę taniej....
pozdr
szydas