Re: Kodowanie liczb

Autor: Feromon <feromon_at_op.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 14:12:06 MET DST

Użytkownik "Shean MacLane" <sheanmaclane@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e5m22t$t0v$1@inews.gazeta.pl...
> Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Przepraszam, za tak sformulowane pytanie.
> Mam egzamin z przedmiotu (Architektura Komputerow), ...

A jakie to studia?

>...na ktory nie moglem uczeszczac , rozmawialem z osoba, ktora pisala ten
>egzamin u tej samej osoby w zeszlym roku i cytuje "Bylo pytanie w stylu,
>jaka jednostka pamieci zajmuje sie kodowaniem?".

Myślę, że pytanie jest po prostu źle powtórzone.
Bo jeśli juz gramy w skojarzenia, to kojarzy mi się z kodem maszynowym
programu,
który pobierany jest z pamięci i wykonywany przez CPU

>...Pierwsze co mnie zastanawilo to rzecz, jak pamiec moze zajmowac sie
>kodowaniem (choc moze jestem w bledzie?). Jako, ze nie bylem na zadnych
>zajeciach, korzystam nie ze swoich notatek i

tzw "studia zaoczne" - nie ogłądając uczelni na własne oczy
;))))))))))))))))))
Praca w PROKOMie po studiach zapewniona!

> [...]
>jest o systemach liczbowych, kodowaniach liczb jak dwojkowo-dziesietne, kod
>znak-modul, odwrotny, dopelnieniowy itd. Aczkolwiek moze chodzic o jakies
>inne kodowanie, niemniej jednak wszystko "kreci sie" wokol budowy
>komputera. Moze po tym krotkim wyjasnieniu, ktoremus z szanownych
>czytelnikow cos sie skojarzy. Bede wdzieczny, poniewaz nic takiego w tych
>notatkach nie mam, a podejrzewam ze moge trafic na wiecej pytan o ktorych
>nic nie ma w notatkach, wiec pojecie o kazdym, chocby najmniejszym aspekcie
>bedzie bardzo cenne i pomocne. Dziekuje.

Myślę, że oprócz notatek można skorzystać z nieprzebranych zasobów
internetu.
O architekturze komputerów, nie tylko z rodziny Intela, można tu wiele
poczytac....

Feromon