Re: Kodowanie liczb

Autor: Shean MacLane <sheanmaclane_at_gazeta.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 08:39:22 MET DST

Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Przepraszam, za tak sformulowane pytanie.
Mam egzamin z przedmiotu (Architektura Komputerow), na ktory nie moglem
uczeszczac , rozmawialem z osoba, ktora pisala ten egzamin u tej samej osoby
w zeszlym roku i cytuje "Bylo pytanie w stylu, jaka jednostka pamieci
zajmuje sie kodowaniem?". Pierwsze co mnie zastanawilo to rzecz, jak pamiec
moze zajmowac sie kodowaniem (choc moze jestem w bledzie?). Jako, ze nie
bylem na zadnych zajeciach, korzystam nie ze swoich notatek i skojarzylem te
wypowiedz z kodowaniem liczb, poniewaz duza czesc materialu jest o systemach
liczbowych, kodowaniach liczb jak dwojkowo-dziesietne, kod znak-modul,
odwrotny, dopelnieniowy itd. Aczkolwiek moze chodzic o jakies inne
kodowanie, niemniej jednak wszystko "kreci sie" wokol budowy komputera. Moze
po tym krotkim wyjasnieniu, ktoremus z szanownych czytelnikow cos sie
skojarzy. Bede wdzieczny, poniewaz nic takiego w tych notatkach nie mam, a
podejrzewam ze moge trafic na wiecej pytan o ktorych nic nie ma w notatkach,
wiec pojecie o kazdym, chocby najmniejszym aspekcie bedzie bardzo cenne i
pomocne. Dziekuje.