Re: Semprony na s939??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 12:53:56 MET DST

Snoopy <bukler@wp.pl> wrote:

> Mam od 3 miesiecy i moim zdaniem jest to rewelacyjny zakup. Zwlaszcza
> ze roznica miedzy sempronem 939 a athlonem 64 to roznica w wielkosci
> cachu 128 vs 512.
> Tutaj masz roznice w wydajnosci miedzy nimi:
> http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=334-3
>
> Wg mnie nie warto przeplacac za procek a lepiej zainwestowac w
> chlodzenie albo w RAM.

Chyba jestes kolejna ofiara tego artykulu. Ludzie naczytaja sie takich
reczy, a potem chodza jak zmobie po sklepach z "Sempron939" na ustach.
Ten artykul ma na dzis wartosc historyczna: odnosi sie do sytacji z
jesieni ubieglego roku gdy A64 3000+ Venice kosztowal ~570 zl a
Sempron939 359 zl. Wtedy bylo rzeczywiscie warto. Na dzis zdecydowanie nie!
Rzuc okiem na Allegro: popyt ksztaltuje cene - semprony S939 3000+
sa za w niewielkich ilosciach i najtaniej za 359 zl, pelne athlony S939
3000+ Venice od groma i juz za 389 zl, jak poszukasz to i taniej. Mowie
oczywiscie o OEMach, bo te boksowe wentylatory nie sa ani ciche, ani
wydajne. Nadal uwazasz ze warto oszczedzic cale 30 zl i brak kastrata?
Dodatkowo nowe serie Sempronow S939 w odroznieniu od A64 Venice podkrecaja
sie raczej marnie. Za 30 zl roznicy masz 4x wiecej cache oraz praktycznie
pewnosc [no chyba ze urodziles sie pod drabina w piatek 13] ze ten Athlon
pojdzie jako A4000+ i wiecej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl