Re: Semprony na s939??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 12:35:10 MET DST

Puszka <puszka78wytnijmnie@go2.pl> wrote:

> Co sadzicie o Sempronach na s939

            Bardzo ciekawy produkt zabity na zyczenie AMD przez marketing.
Praktycznie nie do kupinia i na dzis cena w stosunku do pelnowarosciowego
A64 3000+ Venice nieoplacalna. Roznica to tylko ~50 zl, trzeba sie naszukac
[czesto wysylkowo albo z nieciekawymi plytami glownymi]. Jak ktos
paktycznie tylko gra to moze rzeczywiscie ta 1/4 cache L2 przelozy sie na
~5% wydajnosci, ale przy powazniejszych zadaniach [w szczegolnosci bazy
danych] taka ogryzkowa ilosc cache L2 jest zabojcza dla wydajnosci.
Dodatkowo obecnie A64 3000+ Venice praktycznie wszystkie podkrecaja sie
bardzo dobrze lub nawet rewelacyjnie, z Sempronami S939 z nowych serii
roznie bywa - IMHO to sa odrzuty produkcyjne A64 Venice gdzie w fazie
testow natrafiono na defekt w strukturze cache L2 -> taki egzemplarz z
wadami w strukturze nic dziwnego ze nie jest specjalnie podatny na OC.

> Bylem dzis w 3 sklepach i w kazdym wymyslali rozne rzeczy.
> Ze to jest pula niewielka z jakis targow, ze to jakis hlam zeby
> Gigabyte wyprzedalo szybciej plyte glowna ktora nie ma popytu, ze
> oficjalnie nie jest to na polski rynek.

         Bo nie maja na stanie. Ale kaurat w tym przypadku sporo w tym racji.

> Wobec tego nie wiem czy pchac sie wkoncu w ten zestaw Sempron 3000+
> (s939)+ Gigabyte GA-K8NMF-9 czy moze poprostu wziasc to samo na S754.

            Skoro stac Cie na Semprona 939 i plyte do niego to doloz jeszcze te
50 zl i wez pelnego A64 3000+ Venice. Warto!
Sempron S939 bylby bardzo ciekawym produktem gdyby byl mocno konkurencyjny
do analogicznie _TAKTOWANEGO_ [a nie jakies +ratingi] Venice. Ale wtedy
musialby kosztowac nie wiecej niz ~50-60% ceny CPU z rynku glownego jakim
jest A64 3000+. NA dzis sytuacja jest chora: AMD po prostu nie chce
sprzedawac Sempronow S939 i dlatego taka cena. Po wakacjach powinno sie to
unormowac: bedzie juz po premierze Socket AM2 i S754 bedzie powoli konczyl
zywot [AMD nie moze z powodow logistycznych rozwijac rownolegle linii
S754/S939/S940 i SAM2 + jego odmiany dla Opterownow] -> wtedy bedzie
konieczny CPU z segmentu "entry level" dla S939 z odpowiednia cena, do tego
Intel nareszcie przyciska AMD cena: po ostatnich obnizkach ponad 3 GHZ P4
kosztuja ponizej 70 USD w hurcie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl