Re: Porównanie procesorów mobilnych - pytanie

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 30 May 2006 - 08:59:18 MET DST

KaNo napisał(a):
> Zostalem zle zrozumiany. Pisalem o modelach z wyzszych polek. To nie jest
> tak, ze rozwija sie w nieskonczonosc dobry model. To przygotowanie dobrego
> modelu trwa znacznie dluzej, bo niewiele jest elementow, ktore mozna

To już bardziej możliwe, aczkolwiek dalej nie wierzę,
aby producenci mogli sobie pozwolić na znaczne przedłu-
żanie procesu projektowego. Po prostu po zakończeniu
prac ich efekt byłby... przestarzały :)

Prace projektowe często są prowadzone jeszcze wtedy, gdy
nowego procesora i chipsetu nie ma na rynku. Nowy model,
nawet high-endowy, musi pojawić się niedługo po ich
premierze, bo inaczej ktoś zrobi to szybciej i zarobi
więcej.

> nowinek u IBM, Della w ich high-end modelach. Znacznie szybciej pojawiaja sie
> na rynku nowe konstrukcje wsrod tanszych modeli. Renomowane firmy nie

Oczywiście, że szybciej pojawiają się konstrukcje w
tańszym segmencie. Tyle że równie prawdopodobną przy-
czyną jest większa sprzedaż w tym segmencie, a więc i
mocniejsza presja na zdystansowanie konkurencji i
skuszenie klientów "nowoczesną konstrukcją ze wszyst-
kimi nowinkami technicznymi".

> ryzykuja wypuszczenia niedopracowanego modelu z ich flagowych serii.

Przestaję trochę wierzyć ostatnio w renomowane firmy :)

> Jeszcze raz, wsrod tych najlepszych modeli jest bardzo malo wymienialnych
> czesci. Nawet w tak bliskich modelach jak T42 i T43 IBMa, napedy optyczne
> roznia sie obudowa.

Przyznam, że nie wiem, jak w tych modelach, ale w innych
często widziałem standardowe napędy co najwyżej opakowane
w dodatkową "koszulkę" umożliwiającą hot-swap lub montaż
i w inny "przodzik" pasujący do obudowy. Jedno i drugie
jest wymienne.

> W laptopach rownie wazny jak procesor jest chipset. Dopiero w takim
> polaczeniu mozna mowic o zaletach i wadach laptopa. Jak do tej pory tutaj
> jest sila Intela.

Też raczej z przyzwyczajenia, bo dobre płyty na chipsetach
VIA czy nVidii (osobiście uważam, że VIA jest bardziej prze-
widywalna i lepiej się nadaje) też się pojawiają. Chipsety
Intela nie mają jakiejś niewyobrażalnej przewagi nad konku-
rencją -- ich "wielkość" jest bardziej legendarna, niż
fizyczna. Teraz -- bo jeszcze parę lat temu faktycznie nie
miały konkurencji.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |