Re: Porównanie procesorów mobilnych - pytanie

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Tue 30 May 2006 - 20:19:40 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> To już bardziej możliwe, aczkolwiek dalej nie wierzę,
> aby producenci mogli sobie pozwolić na znaczne przedłu-
> żanie procesu projektowego. Po prostu po zakończeniu
> prac ich efekt byłby... przestarzały :)
>
> Prace projektowe często są prowadzone jeszcze wtedy, gdy
> nowego procesora i chipsetu nie ma na rynku. Nowy model,
> nawet high-endowy, musi pojawić się niedługo po ich
> premierze, bo inaczej ktoś zrobi to szybciej i zarobi
> więcej.

Nie zawsze sie to udaje, mozna zobaczyc jakie sa opoznienia z Core Duo dla
subnotebookow u Della i Lenovo (sa to najbardziej wymagajace modele). Mimo
wczesniejszych zapowiedzi pojawily sie dopiero niedawno. Nie wiem czy Dell
juz takie ma, a u Lenovo trzeba czekac w kolejce kilka tygodni.

> Też raczej z przyzwyczajenia, bo dobre płyty na chipsetach
> VIA czy nVidii (osobiście uważam, że VIA jest bardziej prze-
> widywalna i lepiej się nadaje) też się pojawiają. Chipsety
> Intela nie mają jakiejś niewyobrażalnej przewagi nad konku-
> rencją -- ich "wielkość" jest bardziej legendarna, niż
> fizyczna. Teraz -- bo jeszcze parę lat temu faktycznie nie
> miały konkurencji.

To w desktopach, wsrod laptopow natomiast sytuacja ciagle jeszcze przypomina
ta sprzed paru lat. Swoich sil probuje ostatnio na tym polu ATI i moze
zmieni to nieco sytuacje.
Pozdrowienia