Re: tuner TV, czy zmieniać?

Autor: Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Mon 29 May 2006 - 22:19:26 MET DST

Użytkownik "PaweL" <lespaw@pocztakropkaonet.pl> napisał w wiadomości
news:e5d5ap$ng1$1@news.onet.pl...
> Witam grupowiczów
>
> Mam tuner TV pixelview BT878 pro... czy jakoś tak. Chcę zgrać trochę
> pamiątek z VHS.
> Zastanawiam się czy nowe karty TV na nowych chipsetach dadzą mi lepszą
> jakość obrazu?
> Jest sens kupować nową kartę?
Na mój gust - NIE.
Po pierwsze od powstania systemów PAL-SECAM,
a wcześniej NTSC, czyli już od kikudziesięciu lat,
nic rewolucyjnego nie wprowadzono.
Tak więc tzw. "dzisiejszy" tuner TV do PC praktycznie
nie niewiele różni się od tego sprzed kilku lat.
Po drugie, wąskim gardłem dla standardu VHS,
który powstał w 1976r. (nieco lepszy S-VHS)
nie jest tuner TV, lecz sprzęt VHS (kamera,
magnetowid) sam w sobie.
Wystarczy porównać rodzielczości poziome
tych systemów (ilość linii obrazu w poziomie):
NTSC - 525,
PAL-SECAM - 625,
VHS (VHS-C) - 240 !!! (tylko)
S-VHS - >400