Re: Serwer plików.

Autor: Marek <adamzz5_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 28 May 2006 - 00:34:18 MET DST

> Mam zamiar złożyć sobie serwer plików i nie wiem jaki sprzęt byłby mi
> potrzebny. Napewno będe chciał tam zamontować 3 dyski(1x 10-20GB na sys,
> 2x
> 120GB w macierzy) a sama jednostka będzie się włączać razem z moją
> maszyną(nie wiem jeszcze jak to wykonać ale coś sie wymyśli). Jaki
> procesor
> potrzebuje/zasilacz/...? Chciałbym zeby to jak namniej wat zarlo.

Dlaczego chcesz stawiac oddzielna maszyne ? Generuje ci to koszty i bedzie
malo prakttczne (o tym pozniej). Chcesz kupic sprzet, 3 dyski, postawic
OS'a, aktualizowac OS'a itd. Warto ?

> Blaszak
> chyba będzie pod kontrolą jakiegos *BSD(bo lekkie i wydajne) ale słyszałem
> coś o systemach Novell, warto zwrócić na nie uwage?

Novell to firma. Polska to kraj, a Polak to patriota ;)
Chodzi ci o system Netware. Tak swego czasu Novell wypuscil darmowa wersje
swojego sztandarowego produktu Novell Small Business Server 6.5. Ja mam taka
wersje z PCWK - za chyba 50 PLN dostalem 6xCD z systemme operacyjnym + 3
klientami. Rozwiazanie wysmienite, jesli chodzi -wylacznie- o serwer plikow,
bo to nie jest windows gdzie wszystko jest. Netware to wylacznie serwer
plikow (no, pomijam w tym wypadku Groupwise i in, ale tego nie
potrzebujesz).
Reasumujac, nie chcesz NEtware'a

> Jest jeszcze kwestia podłączenia tego do mojej jednostki:
> 1) Połączyć ethernetem, postawić serwer NFS i próbować podmontować to w
> win.

NFS, Windows, drugi komp, drugi OS, wlaczanie drugiego kompa.... Warte tyle
zachodu ?

> 2) Poprzez USB(da sie tak?)?

No wlasnie. Dlaczego nie kupisz sobie obudowy zewnetrznej z dyskiem twardym
? Podlaczasz ja poprzez USB do Windowsa + zasilanie.
Dysk to ca. 420 PLN

Obudowa ok 100 PLN

Za 500 PLN masz ot taki maly domowy NAS :)

(na priva dam wiecej szczegolow bo uzywam tego u siebie w pracy-bibliotece)