Re: Komp do edycji filmow

Autor: dziobashugo <dziobashugo_at_o2.pl>
Data: Thu 25 May 2006 - 23:39:12 MET DST

> Jezeli pobor mocy nie jest przeszkoda, to taki zestaw bylby optymalny
> (pamiec min. 1GB):
> http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/

Przepraszam, ale nie wyraziłem się jasno. Teraz to bardziej opiszę.
Chodziło mi głównie który procesor do tego jest najbardziej
odpowiedni. RAM na pewno 1 x 1 GB, później rozszeże o jeszcze jeden.
HDD już mam 200GB + 3o GB. K. graf na razie jest tnt2 m64, ale chyba
będzie Matrox G450 DH. Jeżeli chodzi o przeróbkę TMPEgiem to 1
godzina materiału bez filtrów na A1700+@2700+(2,12) trwa ok 4,5 h, na
duronie 850Mhz ok 14 h. FW mam na pci. Kamera którą posiadam to
średniej klasy Sony Hi8, ale wystarcza. Monitor już jest 17(16) CRT.
Na LCD nie będzie kasy. Jak by co to podłączę drugi CRT 17.
Programy już mam. Adobe Priemier chyba 1.0, albo 1.5. Dorzucili mi to
do urządzenia umożliwiającego zgrywanie VHS na kompa. Mam też
studio 8 (dorzucili chyba do kamery). Adobe Priemier uruchomiony sam
zjadł mi cały RAM (512MB) i strasznie swapował. Procesory okrojone
to Cerelon i Sempron? Czy AMD pod S754 też można nazwać okrojonym?
;) Nie interesuje mnie kompresji do divx, ale kompresja z avi do MPEG-2
(DVD). Czy pamięć Cache jest tu naprawdę ważna, czy może ilość
MHz (tak jak przy kompresji muzyki). Dla wyjaśnienia będzie odpalony
tylko jeden proces, nie mam podzielności uwagi. Albo słucham muzy,
bądź oglądam film, albo edytuje film. Zainteresował mnie program
Vegasa, a raczej możliwość wykorzystania rozproszonej mocy
komputerów. Czy jeszcze jakiś program to ma? Kompa będę kupował
najprawdopodobniej za 2 m-ce i chyba jednak PD805. Dzięki Kano za
linka, ciekawe kiedy to będzie na www.tomshardware.pl? Pobór mocy nie
ważny. W Niemczech od 22.00 do 6.00 prąd kosztuje 60% mniej (czy
jakoś tak).

Ok to jaką:
płytę gł. pod niego polecicie (nie musi być pierduł, aby dobrze
się kręcił proc na niej)
zasilacz - chiftec 360 starczy?
wentylator - może freazone 100?
Nagrywarkę DVD oczywiście mam.