Re: Grafika 4potoki 8 potoków ... czy jest sens zwracać na to uwagę?

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 24 May 2006 - 11:39:04 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97CCD70D5A9EEmbien@127.0.0.1...
> To nie jest takie jednoznaczne: praktycznie wszystkie nowe karty to
> juz technologia 90 nm, czli umozliwiajaca wysokie taktowanie rdzenia. A
> chip z mala iloscia tranzystorow [co przeklada sie na ilosc jednostek
> wykonawczych] to wiekszy uzysk z wafla i mnijsza ilosc uszkodzonych
rdzeni.
> To dlatego racje bytu maja jesze karty o strej architekturze 4x1 jak
X1300.
> Poza tym w nowszych kartach poojecie potokow zaczyna byc plynne, a nacisk
> kladzie sie na pixel i vertex shadery: taki X1600 ma tylko 4 potoki po 1
> TMU ale za to 12 PS i 5 VS. O potworach z 48 PS nie wspome, bo ich cena
> jest raczej zaporowa. Na dzis praktycznie wszystkie nowe karty maja
> wystarczajaca wydajnosc do starszych gierek bazujacych na potokach, a do
> nowszych tytulow coraz bardziej bedzie liczyla sie glownie ilosc PS i VS
> oraz przepustowosc pamieci i jej kontroler.

Dobra... a co będzie lepsze w aplikacji, która kradnie 100% CPU i pracuje
graficznie na DirectX 9.0c (bryły 3D z teksturami)?
Czy lepszym zakupem w tym momencie byłby Radeon9550?

Dodam, że wydajność względem GF4 MX440 (64MB, 64-bit, 333MHz) jest
bardzopodobna do GF6200 i w zasadzie nie widać wyraźnej różnicy. Zgłupiałem
nieco, bo liczyłem na znaczny wzrost, ale nie...