Sprzętowy problem z instalacją windy?

Autor: SHP <shapie_at_onslaughters.org.kasuj>
Data: Mon 22 May 2006 - 16:26:18 MET DST

W sumie nie wiem, czy TG, czy NTG, jednak podejrzewam jakąś usterkę
sprzętową... Złożyłem sobie kompa. Wykorzystałem do tego części ze starego
sprzętu - obudowę ATX oraz twardy dysk na ATA. Kupiłem płytę główną ASUS
K8V-F (dwa IDE ATA i dwa sATA), procesor AMD Sempron 2600 socket 754,
nagrywarę DVD i pamięć DDRAM 512MB... Po włożeniu starego dysku z windą XP
okazało się, że nie muszę instalować jej na nowo - wszystko dobrze chodziło.
Upgrejdowałem trochę system do obsługi nowych urządzeń i to wszystko. Kiedy
jednak zacząłem robić porządek na dysku, by docelowo sformatować go i
zmienić m.in. system plików na NTFS, podczas instalacji windy komp się
zawiesił - dokładnie w momencie, kiedy do końca zostały 34 minuty i trwał
proces "instalacji urządzeń".. Ogołociłem więc kompa ze wszelkich,
tymczasowo zbędnych dodatków (typu karta TV), i zacząłem instalować od nowa.
To samo - zwiecha. Pożyczyłem drugą windę od kumpla. Bez efektu. Zmieniałem
system nagrywania plików na FAT32, zmieniałem twarde dyski, zmieniałem
napędy optyczne, przekładałem kable IDE, kombinowałem ze zworkami dysków -
nic nie pomogło. Ostatecznie wziąłem twardy dysk i windę zainstalowałem,
używając komputera ojca, po czym gotowca zamontowałem w swoim komputerze.
Oczywiście działa. I teraz pytanie: co to może być? Mam uszkodzoną płytę
główną? W menadżerze urządzeń, w drzewku "Kontrolery IDE ATA/ATAPI",
pokazuje się wykrzyknik przy "Standardowy podwójny kontroler PCI IDE", a we
właściwościach, stan urządzenia: "Wyłączono sterownik (usługę) dla tego
urządzenia. Możliwe, że tę funkcję zapewnia sterownik alternatywny. (Kod
32)".

Pozdro
Tomek