Re: Wyskakiwanie programów na złączeniu pamięci.

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 22 May 2006 - 10:39:18 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> Jeśli mam tego rodzaju kłopot -- mogę wielokrotnie uruchamiać
> program bezskutecznie, po czym wystarcza jedno poważniejsze
> przesuniecie w pamięci, aby program ruszył i pracował poprawnie,
> póki jakaś tajemnicza siła nie wrzuci jego części na to połączenie.

Powodów mogą być setki.

> Usunięcie 64 MiB RAMu usuwa także ten problem, a w każdym razie

No to go nie używaj lub wymień na coś innego. Możliwe,
że te dwa moduły po prostu nie mogą współpracować ze
sobą.

> Mniej więcej wiem, jak wygląda owo porozrzucanie, ale i co z tego?

To, że nie jesteś absolutnie w stanie określić, jaki
obszar pamięci co zajmuje. Tworzenie teorii o jakimś
złączeniu pamięci jest zatem pozbawione podstaw :)

> Przy okazji: Wymontowałem nagrywarkę DVD i mam kłopoty z ustawieniem
> DMA jednego z dysków. :) Nie byłoby to dziwne, gdyby nie fakt, że
> oba dyski pracują na jednej tasiemce, a nagrywarka i czytnik na
> drugiej i czytnik (mocno obciążany) z dyndającym końcem tasiemki
> nie wpada w PIO, a jeden z dysków -- tak, choć tam nic nie dynda. :)

Tasiemka dysków może być uszkodzona, pogięta lub coś w tym
guście. Dyski mogą się też "nie lubieć" i domagać się
rozdzielenia na osobne kanały. Zresztą zazwyczaj daje się
po jednym dysku na kanał i CD-ROM do pary mniej używanemu
dyskowi (o ile jest używany okazjonalnie).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |