Re: crystal brite do wstępnej obróbki grafiki?

Autor: Jarosław Grabek <jarek.grabek_at_gmail.com>
Data: Sun 21 May 2006 - 19:09:42 MET DST

> Czyli obrobka na miejscu u klienta. W tym wypadku w gre wchodzi 15", to
> dobrze, bo nie widzialem laptopow z mniejszym ekranem IPS. Pozostaje jeszcze

Myślałem właśnie o 15", tylko są różne proporcje matryc i ciut się
pogubiłem. Wszyscy jednym głosem odradzają mi matryce panoramiczne, a IMO
właśnie te są fajniejsze, bo jest gdzie ułożyć palety z PS. Muszę to
spokojnie przemyśleć.

> jedna sprawa, takie matryce montuje sie w laptopach przygotowanych do pracy
> z CAD/CAM i maja one najczesciej dedykowane karty graficzne (np. FireGL).
> Wplywa to niestety na ich cene, to jest juz spory wydatek. Zapewne wolalbys
> zainwestowac takie pieniadze w sprzet fotograficzny.

Wiem, cholera.. Ale jak sobie podliczę ciągłe wysyłki pocztowe, kolejne
zbędne dojazdy do klienta, wydaną na to benzynę, znaczki oraz czas, w
którym mógłbym robić coś innego, to powoli znajduję uzasadnienie takiego
wydatku.

> Jezeli kolor i balans nie maja takiego znaczenia, to podstawowa sprawa,
> ktora musisz sprawdzic, sa katy widzenia i antyodblaskowy ekran. W innym
> wypadku bedzie bardzo trudno cokolwiek zaprezentowac klientowi. Przed takim
> ekranem nie ma dobrej pozycji dla dwoch lub wiecej osob.

Tutaj nawet nie chodzi o prezentowanie czegokolwiek klientowi (to już jakaś
ostateczność). Chodzi o możliwość przygotowania tego "na kolanie",
zapuszczenie kilku akcji w PS, wypalenie na szybko dvd i zostawienie
zadowolonemu klientowi, który może obejrzeć efekty następnego dnia po
sesji.

Choć jakby pomyśleć spokojnie, to dobrze skalibrowany laptop będzie pewnie
i tak 5x lepszym narzędziem do prezentacji niż to, na czym ludzie oglądają
zwykle takie zdjęcia ;))

Wychodzi mi, że w każdym przypadku byłoby szybciej, taniej i w efekcie
wszyscy byliby zadowoleni. Tylko trzeba zrobić ten jeden wydatek.

Dziękuję za pomoc.

--
Jarek
www.grabek.pl - fotografie