Re: ZASILACZ - pytanie...

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 11 May 2006 - 16:38:08 MET DST

Użytkownik "Komak" <komak@jakob.pl> napisał w wiadomości
news:b2a3b$4462369d$57ceedb8$9968@news.chello.pl...
> to kup nową ładną obudowę np z modekomem MC-300 (fortron) i będzie OK

Czyli Fortron to MC... myślałem krótko o tym zasilaczu.

> po pierwsze nie pisałeś nic o wymaganiach akustycznych, po drugie nie
> napisałeś jaki masz obecnie zasilacz(marka), po trzecie mam kilka
> fortronów, 250W 300W i wszystkie ciche, jedynie 350 np GTF potrafią być
> głosne, po czwarte jak się chce to mozna kupić bardzo tanio inne dobre
> 300W zasilacze (np enlight 300W po 30zł na allegro to oryginalny
> chieftec/sirtech HPC300-202).

bo 1. zapomniałem, 2. nie znam marki, a karton wysoko na szafie (CK-...), 3.
cenna uwaga, 4. Allegro odpada, a Enligt to myślałem i cenię firmę.

> w warunkach ciepłej przewiewnej obudowy zasilacza kondensatory wysychają
> i tracą pojemnosc szybciej niz np w TV(dzieje się tak zwłaszcza w tanich
> niemarkowych zasilaczach gdzie zamiast kondensatorów na 105C są zwykłe)
> a pozniej przychodzi chwilowe zapotrzebowanie mocy i zasilacz robi
> BOOOM

Właśnie nie chcę doczekać tego BOOM... ;-)
a zapytałem w wątku profilaktycznie, patrząc w przyszłość. Nie wiem czy się
mam powód martwić i czy myśleć już o zmianie.

Poza tym myślałem, że są jakieś objamy, typu spadki napięcia w okreslonych
sytuacjach, itp.

> Co do kalkulatorów mocy to ten jest dobry:
> http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Cholera... wyszło mi 217 W (260W recomendowane przy moim użyciu), czyli
lepiej już nic nie będę dokładać, może jedynie ten wentylek do obudowy.
Czyli myślę o jakimś zasilaczu nowym.