Re: ZASILACZ - pytanie...

Autor: Komak <komak_at_jakob.pl>
Data: Wed 10 May 2006 - 20:52:38 MET DST

> Tylko zwracam uwagę, że obudowę kupiłem w 2000r i to za chorenadalne
> pieniądze, a jakość wykonania samej blachy, plastikowych okładzin i
> całej
> reszty sugeruje, że to nie byle co, co zresztą mogę potwierdzić przez
> tencały czas używania (druga płyta w już tam siedzi).

to kup nową ładną obudowę np z modekomem MC-300 (fortron) i będzie OK

> Fortron za 50... to chyba bym obniżył jakość i zaszkodził słuchowi.
> :-)

po pierwsze nie pisałeś nic o wymaganiach akustycznych, po drugie nie
napisałeś jaki masz obecnie zasilacz(marka), po trzecie mam kilka
fortronów, 250W 300W i wszystkie ciche, jedynie 350 np GTF potrafią być
głosne, po czwarte jak się chce to mozna kupić bardzo tanio inne dobre
300W zasilacze (np enlight 300W po 30zł na allegro to oryginalny
chieftec/sirtech HPC300-202).

> Dobra uwaga... dopisz więcej, w jakich warunkach pracy, procencie
> obciążenia, itp.

w warunkach ciepłej przewiewnej obudowy zasilacza kondensatory wysychają
i tracą pojemnosc szybciej niz np w TV(dzieje się tak zwłaszcza w tanich
niemarkowych zasilaczach gdzie zamiast kondensatorów na 105C są zwykłe)
a pozniej przychodzi chwilowe zapotrzebowanie mocy i zasilacz robi
BOOOM

Co do kalkulatorów mocy to ten jest dobry:
http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp