Re: Podłączenie wieży do karty muzycznej

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 10 May 2006 - 18:57:19 MET DST

"Bourbon" <vbnt@gj.eu> wrote in message news:e3t5bt$25dk$1@news.mm.pl...
> MJ napisał(a):
> [...]
>>

> Ja bym wpierw spróbował podł±czyc odpowiednim kablem: wyj¶cie
> słuchawkowe wieży z wej¶ciem mikrofonowym karty muzycznej, dpalic
> wieże i odpowiednim programem przechwycić dĽwięk.

Zle, wejscie mikrofonowe jest mono, ma wysoki poziom szumow (duze
wzmocnienie) i uklad automatycznej regulacji wzmocnienia ktory
skompresuje dynamike.
Poprawnie to: wejscie LineIn w standardzie ATX (ale i w kartach
dzwiekowych) wyroznione kolorem niebieskim. W mikserze naleyz ustawic
glosnosc w taki sposob by poziom byl najwiekszy mozliwy z tego wejscia
ale jednoczesnie tak by nie przesterowac nawet na chwile tego wejscia
najglosniejszymi fragmentami. Dodatkowo jesli mamy zamair odszumic
dzwiek - warto tak nagrywac by na poczatku utowru bylo troche ciszy -
pobieramy fragment takiej ciszy i odejmujemy widmo szumu od nagrania -
teoretycznie zostaje tylko nagranie - wszystkie zaklocenia powinny
zostac usuniete - w praktyce nie jest tak doskonale ale mozna uzyskac
calkiem niezle efekty - tej zaszumionej "ciszy" pootrzeba ok 1 -1,5
sekundy.