Re: Kolorowe drukarki laserowe

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 09 May 2006 - 19:17:50 MET DST

Dnia 5/8/2006 7:30 AM, Użytkownik Maciek napisał:

> Do tzw typowych celow domowych. Glownie teksty, czasem jakies grafiki,
> zdjecia tylko jesli bedzie to oplacalne.

Na laserze nie polecam dukować zdjęć. Plujka to plujka: musiał byś mieć
wyjątkowo beznadziejną plujke (np canon bjc2000/2100) żeby drukowała
gorzej niz koloroy laser ;)

> Udalo mi sie znalexc cene tylko niektorych tonerow, a podane ilosci
> wydrukow nie zawsze odpowiadaja rzeczywistosci, dlatego szukam opinii
> "zywego czlowieka".

HP2840 (cenowo nie pasuje do podanego przedziału, ale to jest combo):
(koszty są "~brutto" bo jest dość duzy rozstaw cenowy; ilości papieru
brane z zycia ale mniej wiecej zgadzają sie z tymi ze strony hp)

bęben - troche ponad 12000 stron; ok 260 zł
toner:
- czarny: ok 200zł; troche ponad 6000 stron
- kolory: ok 150-200zł; kazdy starcza na 2500-3000 stron

(każdy z ww elementów można wymienić osobno; podane ceny to oryginalne
tonery a nie zamienniki)

Drukuje dużo grafiki typu czołówki urzadzeń i w takim zastosowaniu laser
sprawdza się lepiej niż plujka hp5150. Za to do drukowania jakichkolwiek
zdjęć czy obrazków laser zupełnie się nie nadaje. Np czarny na plujce to
głęboki czarny, a na laserze to zbiór kropek. Mimo wszystko to widać.

Generalnie do użytku ogólnie domowego lepiej jest kupić lepszą plujke z
możliwie tanimi zamiennikami niż kolorowy laser. Ten do zdjęć się nie
nada, a nie ma nic czego plujka by nie dawała.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \