Re: częstotliwość athlon xp 2500

Autor: joker <_at_o2.pl>
Data: Tue 09 May 2006 - 19:10:29 MET DST

Tue, 09 May 2006 14:18:18 +0200, na pl.comp.pecet, Ludvigus napisał(a):

> Wracając do tematu.. po próbie podkręcenia FSB do 180 MHz komp nie wstał {sądzę,
> że dlatego, że chipset kt600 nie rozdziela prędkości FSB od prędkości PCI, AGP i
> kanałów IDE ..niestety kręcąc szyną kręcisz pozostałymi magistralami :|} i po
> resecie BIOS automatycznie się zgłasza z warning'iem, żeby wybrać jedno z
> proponowanych automatycznych ustawień (tutaj plus dla Asusa :).
>
> Tak więc w Twoim przypadku prawdopodobnie możesz sterować tylko szyną:
> standardowo jest to 166 MHz, oczywiście zależnie od MOBO wartość tą możesz
> [...]

EE tam. Nie należy zaczynać podkręcania Bartona 2500 od takich
niestabilnych najczęściej częstotliwości. Od razu 200MHz i ew. troszkę
napięcie w górę jak nie wstanie. Wtedy nie ma problemów z PCI, AGP itd. (na
Via KT600 to optymalne ustawienie - u mnie chodzi od 2 lat bezproblemowo).
Athlon budzi się jako 3200+ i chodzi aż miło :) Chyba że trafi się jakiś
felerny model nie chodzący na 200MHz(żadko się trafia ale jednak) to wtedy
można ustawiać jakieś pośrednie częstotliwości.

--
Zbytni optymizm jest często wynikiem niewiedzy