Re: częstotliwość athlon xp 2500

Autor: Ludvigus <ludvigus_at_NOSPAMop.pl>
Data: Tue 09 May 2006 - 14:18:18 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> I to by się zgadzało z objawami, bo najwyraźniej magistrala
> się mu przestawiła ze 166 na 100 MHz i ma 11x100 = 1100 MHz.

Dokładnie tak, jak piszecie :)
Jakieś 2 lata temu stawiałem zestaw Asus A7V600 + Barton 2600+ (mnożnik x11,5 i
FSB standardowo 166x2). Trzeba pamiętać, że mało było serii bartonów z
odblokowanym mnożnikiem (o ile w ogóle takie wyszły), więc nawet jeśli w BIOSie
go zmienimy nic to nie da (trzeba by się bawić w łączenie ścieżek na procku - co
jest IMHO niebezpieczne).
Wracając do tematu.. po próbie podkręcenia FSB do 180 MHz komp nie wstał {sądzę,
że dlatego, że chipset kt600 nie rozdziela prędkości FSB od prędkości PCI, AGP i
kanałów IDE ..niestety kręcąc szyną kręcisz pozostałymi magistralami :|} i po
resecie BIOS automatycznie się zgłasza z warning'iem, żeby wybrać jedno z
proponowanych automatycznych ustawień (tutaj plus dla Asusa :).

Tak więc w Twoim przypadku prawdopodobnie możesz sterować tylko szyną:
standardowo jest to 166 MHz, oczywiście zależnie od MOBO wartość tą możesz
delikatnie zwiększyć (na 175MHz śmigało stabilnie na BOXowym chłodzeniu) :)

--
[ pozdrawiam - Ludvigus  /GG:783307/ /ICQ:105600189/ ]
[ http://houSet.prv.pl - poznaj glebie muzyki HOUSE! ]