Re: Używany BROTHER HL1260e

Autor: Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 22:56:34 MET DST

Użytkownik "#parasite# pl>" <slawek@gregmar<kropka> napisał w wiadomości
news:y0lm5hhukiab$.1odf1ejsuqwyr$.dlg@40tude.net...
> Witam
> Znalazłem na Allegro tą oferte:
> http://www.allegro.pl/item101910085_brother_hl1260e_1200dpi_12str_min_gwarancja.html
>
> Może ktoś spotkał się z tą drukarką? Obecnie mam atramentówkę Cannona
> BJC-2000.
> Nie znam się na laserówkach dlatego mam kilka pytań:
> 1. Czy jakośc wydruku tekstu i prostej grafiki będzie lepsza na tej
> laserówce niż na mojem atramentówce.
Ani lepsza, ani gorsza - wizualnie bez różnicy. Za to zdecydowanie
trwalsza,
w tym odporna na wilgoć i wodę.

> 2. Czy toner regenerowany znacząco pogarsza jakośc, tzn czy na takim
> tonerze będe mógł wydrukować np. pracę magisterską, czy będe musiał
> kupić
> oryginał.
Nie ma reguły. Testy przeprowadzone przez niezależne labolatoria
wykazały, że tonery zamienniki potrafią być nie tylko tańsze, ale nawet
lepsze
od oryginałów - dokładne dane w CHIP nr 4/2006.

> Kosztuje dokładnie tyle co nowy tusz do mojej atramentówki dlatego
> zastanawiam się czy nie bardziej opłaca się kupić używaną laserówkę. Z
> tego
> co wiem jeden toner wystarcza na mniej więcej 3000 stron - 2x więcej niz
> mojej atramentówce.
To nie wszystko, wydruk z laserówki to koszt od 0,09 do 0,15 zł/stronę
(bez papieru) zależnie od firmy.

Tak ogólnie, co do zamienników, w tym także tuszy - pomiary wydajności
i jakości niejednokrotnie wykazały, że wyższość oryginałów jest mitem.
Ozywiście jak wszędzie znajdują się wyjątki. Trzeba poczytać i wiedzieć
co kupować.