Re: Wąskie gardła dysków

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 05 May 2006 - 18:58:21 MET DST

Dnia 2006-05-05 13:37:48, encja *PAndy* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Plyty Asusa i MSI, na i915, konfiguracje standardowe, dyski Maxtory
> 300GB na SATA
> Mierze jak juz napisalem perfmon'em

Heh, przegapiłem...

[...]
> nie, nie - 60 - 80MB na sekunde jak kopiuje np 100GB z jednego na drugi
> w plikach o rozmairach 2 - 4GB

I monitorujesz parametr b/s osobno dla każdego dysku fizycznego ?

> Nie nie, mylisz kilka rzeczy w dyskach szybkich chodzi o zmniejszenie
> latency, przy wysokich predksociach obrotowych pojawiaja sie klopoty
> termiczne i wytrzymalosciowe, problemy natury czysto mechanicznej -
> znacznie trudniej wykonac stabilny termicznie material ktory zniesie
> 15krpm i do tego da sie odczytac mimo wibracji mechaniki (nawet
> najdoskonalsze lozyska przy tych predkosciach zdychaja szybciej)

Ty o przyczynach, ja o skutkach - obaj piszemy przecież o problemach z
odczytem materiału magnetycznego przy dużej prędkości... Czy problem
jest natury mechanicznej, termicznej, czy magnetycznej - pozostaje
problemem wywołanym szybkim ruchem obrotowym.

[...]
> Hehe... wybacz ale kto ci powiedzial ze w domciu - dostep do macierzy
> 3TB mam po fibrechannelu a u siebie mam macierz na stripe na 2 dyskach
> Maxtora - dziala calkiem niezle jak na te pieniadze ktore zostaly na to
> wydane (srednio ponad 120MB na sekunde).

To się zdecyduj. Pisaliśmy o pojedynczych dyskach, a nie o macierzach.
Ty twierdzisz, że na pojedynczym dysku osiągasz transfer 60-80MB/s, a ja
Ci nie wierzę...
Założyłem, że masz w domciu komputer z dyskiem twardym i piszesz o
nim...

> Moze zoptymalizuj konfiguracje PC?

Nie da rady.

> Nie bardzo wiem jak rozwiazana jest twoja macierz, jaki kontroler itd...

Głównie płyty na chipsecie Intel E7501 ze zintegrowanym kontrolerem
Adaptec'a U320 (numeru nie pamiętam, nie chce mi się grzebać). Duże
macierze są na kontroloerach Intela bądź Adapteca w standardzie PCI-X.

Na "pocieszenie", mogę Ci dodać, że to 100MB/s to transfer podczas
normalnej pracy, a nie jakiś "benchmarkowy". Zatem nie jest to transfer
liniowy.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]