Re: Wąskie gardła dysków

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 May 2006 - 20:41:04 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message
news:18gk8522c32va$.18bkfolr4650g.dlg@40tude.net...
> Dnia 2006-05-05 13:37:48, encja *PAndy* wymodziła przez port 119 co
> następuje:

> Heh, przegapiłem...
>
> [...]
>
> I monitorujesz parametr b/s osobno dla każdego dysku fizycznego ?

Tak - choc nie ma to znaczenia - cache na dysku 16MB, w pamieci z 300MB
co za roznica dla 100GB?

> Ty o przyczynach, ja o skutkach - obaj piszemy przecież o problemach z
> odczytem materiału magnetycznego przy dużej prędkości... Czy problem
> jest natury mechanicznej, termicznej, czy magnetycznej - pozostaje
> problemem wywołanym szybkim ruchem obrotowym.

Ja mowie tylko tyle podwyzszanie rpm skraca latency co jest krytyczne np
przy przeszukiwaniu baz danych, w przypadku video jest to parametr nie
az tak istotny jak sustained transfer rate

> [...]
>
> To się zdecyduj. Pisaliśmy o pojedynczych dyskach, a nie o macierzach.
> Ty twierdzisz, że na pojedynczym dysku osiągasz transfer 60-80MB/s, a
> ja
> Ci nie wierzę...
> Założyłem, że masz w domciu komputer z dyskiem twardym i piszesz o
> nim...

A co za roznica czy macierz czy dysk, jesli transfery zaleznie od
miejsca na dysku sa miedzy 120 a 160MB na sekunde? dziele przez dwa i po
klopocie.

> Nie da rady.

U mnie w robocie admini krecili nosem na pierwsza w firmie plyte z SATA
pod serwer - chcieli wlasnie rozwiazac to podobnie jak u Ciebie, PCI-X,
karty SCSI, GE na PCI 64bity... - moja konfiguracja zdala egzamin,
okazala sie 5 - 6 razy tansza a ze nie mam zadnej transakcyjnej bazy
danych tylko wylacznie duze pliki video... no coz po prostu sprzet
dobralem pod katem konkretnej aplikacji...

> Głównie płyty na chipsecie Intel E7501 ze zintegrowanym kontrolerem
> Adaptec'a U320 (numeru nie pamiętam, nie chce mi się grzebać). Duże
> macierze są na kontroloerach Intela bądź Adapteca w standardzie PCI-X.

I masz winnego - co jak co ale PCI to nie jest fullduplex jak SATA, poza
tym z PCI sie "zle czyta ale dobrze pisze"
Popatrz na dokeumnty Intela... wlasnie dlatego unikalem plyt serwerowych
podczas konfiguracji kompow - chcialem meic "domowe" SATA a nie
"profesjonalne PCI 64bit/66MHz)

Ale ja mowie o normalnej pracy...