Re: Sempron S754 czy Celeron S775

Autor: Tomasz Del <vafloo.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 05 May 2006 - 12:00:59 MET DST

Mikolaj Tutak <mtutak[at]nixz*net@nospamplease.com> napisał(a):

> Aha, Semprony od 3000+ mają zainplementowane CnQ co w idle powoduje kolejne
> oszczedności energi i zmniejsza temperature CPU. Co do płyt Gigabyte to
> zdecydowanie ich nie moge polecić natomiast te Asusy (K8N i K8N-E) na NF3 są
> IMO całkiem udane. Możesz też rozważyc Asus K8U na chipsecie ULi za ~180zł.

Dołącze się, żeby nie zaśmiecać. Spotkałem się z opinią, że na płycie
Gigabyte'a K8NE nie da się włączyć CnQ przy Sempronie 3000+. Czy ktoś ma taką
płytę i może potwierdzić lub zaprzeczyć? Chciałbym zainwestować w Semprona
3000+ na s754, bo zależy mi na tym, by było CnQ i komp był możliwie
najcichszy. Przymierzałem się właśnie do tej płyty, ale jak nie obsłuży CnQ,
to raczej jej nie kupię. A jeżeli nie Gigabyte K8NE, to jaka płyta pod ten
procek (koniecznie obsługująca CnQ)?

Pasowałoby mi też coś jak Gigabyte K8N51GMF
(http://www.bitcomputer.pl/product.php?id=2909), tylko pod s754. Istnieje coś
takiego?