Re: Sempron S754 czy Celeron S775

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[at>
Data: Fri 05 May 2006 - 11:50:09 MET DST

Mellow wrote:

> Zostane przy Sempronie, za jakieś dwa lata gdy znowu może będzie
> zmieniany to już nie będzie moja sprawa

Zdecydowanie zostan przy sempronie.

Ja kupilem na maly serwerek:
Senpron 2800+ OEM (256kB cache, 64 bity) - 250zł
Asus K8N - 220zł
    (ale polecam lepszą Asus K8NE w podobnej cenie)
wentylator AC 64 silencer - 45zł
pamięć TwinMOS 512MB - 134zł
-----
razem 649zł

Możesz kupić BOX'a wyjdzie ~40zł taniej niż z osobnym wentylatorem, mnie
niestety boxowy wentylator nie mieści się w b. ciasnej obudowie. Nie kupuj
sempronów ze 128kB cache bo Mhz spokojnie podkrecisz a cache nie dolożycz
;-)

Z Sempronem zyskujesz:

- Procesor mało grzejący się, praktycznie po zdjęciu wentylatora z radiatora
temperatura w stresie nie przekraczala 55st. Normalnie z wentylatorem w
stresie (kompresja+kompilacja jadra+prime95) i małej, wyciszonej obudowie
nie przekracza 47 st:
http://www.nixz.net/senspix/pix/temp1d.png

- Procesor bez problemów działa na LDT=275MHz czyli 2.2GHz, HT 3x=825MHz,
RAM 8/10=220MHz (napiecia domyślne), już druga doba w stresie i absolutnie
żadnych problemów nie odnotowałem. Dalsze podkręcanie jest możliwe ale ww.
wartości uznałem za wystrczające ;)

- Obsługa 64bitów (w weekend planuje przejście na Debiana 64bity).

- Wydajność Semprona nawet na domyslnych ustawieniach (tj. LDT 200Mhz x
8=1.6GHz) bedzie zupełnie przyzwoita.

Aha, Semprony od 3000+ mają zainplementowane CnQ co w idle powoduje kolejne
oszczedności energi i zmniejsza temperature CPU. Co do płyt Gigabyte to
zdecydowanie ich nie moge polecić natomiast te Asusy (K8N i K8N-E) na NF3 są
IMO całkiem udane. Możesz też rozważyc Asus K8U na chipsecie ULi za ~180zł.

--
pozdrawiam
      Mikolaj