Re: Wąskie gardła dysków

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 May 2006 - 11:19:25 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message
news:1rkmdv6yqcivb.1ezxxnptqhxbg$.dlg@40tude.net...
> Dnia 2006-05-02 18:48:30, encja *PAndy* wymodziła przez port 119 co
> następuje:

> Bo takie są...

Obserwowane przeze mnie sa troche wyzsze i wachaja sie miedzy 60 a 80 MB
na sekunde

> [...]
> kodowanie informacji na powierzchni talerza (bajty zapisywane są z
> informacjami korekcyjnymi). I jeszcze odjąć opóźnienia wynikające z
> ruchów głowic. I pamiętać, że sektory/klastery na dysku nie są równo
> rozmieszczone i dane zapisywane są raz gęściej/raz rzadziej, a
> wartości
> podawane przez producentów zawsze dotyczą "najszczęsliwszego"
> przypadku.
> Na szczęście dawno już mamy za sobą etap, kiedy każdy cylinder dysku
> miał taką samą liczbę sektorów, bo wtedy wyglądałoby to jeszcze

Tak, przy pracy z plikami po kilka GB uzyskuje takie transfery (wierze
perfmon ktory takie pokazuje)

> Co oczywiście zwiększy nam ciężar głowic i wymusi spowolnienie ich
> ruchów, bo trudniej je będzie pozycjonować (większa masa, większe
> drgania). Robiono takie rzeczy, dając podwójne zestawy głowic na każde
> ramię. Nie jestem może na bieżąco, ale ostatni dysk z podwójnym
> zestawem
> głowic widziałem w służbowym notebooku Hyundaii 386SX. Jeśli znasz
> nowsze konstrukcje, chętnie się o nich dowiem.

nic za darmo, co do podawania kosntrukcji - niestety nei moge powiedziec
nic konkretnego w tej chwili - kiedys zwiekszanoa predkosc robiac to w
ten spsoob - obecnie raczej buduje sie macierze i z ich pomoca podwyzsza
osiagi pamieci masowej

> ...tym większy problem z ich odczytem, bo coraz trudniej rozróżnić
> zlewające się bity. Trzeba to robić wolniej. Kółko się zamyka.

Zwiekszanie predkosci DSP, realizacja coraz wiekszej ilosci algorytmow w
hardware powoduje ze predkosci dekodowania nie ulega zmniejszeniu

> Wszystko co piszesz, to niemal prawda. Niestety nieco idealizujesz.

Raczej bazuje na wlasnych obserwacjach - realne predkosci jakie mam
oscyluja na poziomie 60 - 80MB na sek. dlatego pisze ze nie jest tak zle