Ukryta partycja

Autor: Jacek <no_at_spam.com>
Data: Tue 02 May 2006 - 14:19:37 MET DST

Znajomy prosił mnie o reinstalację systemu na jego notebooku.
Sprzęt posiadał zainstalowany oryginalny system WIN XP, jest naklejka pod
spodem jednak brak płyty z instalką Windowsa, jedyna, która jest to CD ze
sterownikami.
Miałem już kilka podobnych przypadków, kiedy system znajdował się na ukrytej
partycji tzw. RECOVERY. Tutaj też jest jedna podejrzana partycja o romiarze
około 3GB, lecz nie jest to typowa partycja ukryta. W Windowsie nie widać
jej wcale, Partition Magic nie pokazuje wogóle partycji, twierdzi, że
tablica partycji ma błąd, Ranish i instalatory Linuksa widzą tą partycję
jako pustą. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Obawiam się, że to
logiczne błędy na dysku i nie obejdzie się bez ponownego partycjonowania
dysku.

Pozdrawiam
Jacek