Re: Ukryta partycja

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 02 May 2006 - 22:16:36 MET DST

Jacek <no@spam.com> wrote:

> Znajomy prosił mnie o reinstalację systemu na jego notebooku.
> Sprzęt posiadał zainstalowany oryginalny system WIN XP, jest naklejka pod
> spodem jednak brak płyty z instalką Windowsa, jedyna, która jest to CD ze
> sterownikami.

            Hehe - z podobnych "dobrodziejstw dla wygody usera" - jest sobie
Packard Bell z firmowo zainstalowanym NIS/NAV i kupa innego badziewia.
Przez to komputer dziala jak zolw. User chcialby sie pozbyc tego balastu
i ew. zastapic zamulacze ze stajni nortona lekkimi programami, nawet
darmowymi. Tylko jeden maly problem: "wirus" nortona jest tak napisany,
ze po niby odinstalowaniu tez zostawia mnostwo smieci i skutki w postaci
spowolninia maszyny. OK - istalcja od zera bez tego bardzewia i tu zonk:
obraz recovery CD na ukrytej partycji jest juz z tym calym syfem, czyli
wraca sie o punktu wyjscia. Normalnej plytki brak. Jakies pomysly poza
instalowaniem czystego OSa z innej plytki na kluczu z notebooka? [legalnosc
tego zalezy od punktu siedzenia - inaczej to postrzega user ktory zaplacil
za komutera z takimi "udogodnieniami" i chcialby miec po prostu czysty
system, inaczej producent OSa].

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl