Re: Kontrolery: Sil3114 i Nforce4 SLI. Do którego podłączyć dysk?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 22:44:56 MET DST

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns97B17C1564E0Embien@127.0.0.1...

> Problem? Raczej tak powinno byc przy kazdym poprawnie zaprojektowanym
> i oprogramowanym kontrolerze SATA. W koncu standard jest hotplug, a ze nie
> wszystkie dyski i kontrolery to wspieraja to inna sprawa. Potem jesli
> kontroler i sterowniki poprawnie obluguja ta funkcje to ludziom nie miesci
> sie w glowie ze mozna w locie usuwac dysk i narzekaja. Mozna byc
> zwolennikiem nVidii lub nie jesli chodzi o karty graficzne, ale co by nie
> mowic chipsety core logic robi porzadne.
> A co do powiadomienia w taskbarze - nie jestem pewny jak w XP, ale
> pod win2k mozna to wylaczyc jednym kliknieciem.

Nie do konca. Ale najpierw poprawka do mojej wczesniejszej wypowiedzi.
Posprawdzalem dzisiaj wszystkie mozliwosci i macierzy w ten sposob sie nie
rozlaczy. Ale do rzeczy.

Wszystko fajnie z hotplug jak piszesz, ale bez sensu jest posiadanie owej
opcji w komputerze domowym czy prostym desktopie w pracy poniewaz i tak jest
tam tylko jeden dysk ktorego odlaczenie = wylaczenie komputera z jednej
strony, a z drugiej i tak tego sie nie da zrobic bo driver na to nie
pozwala, czyli opcja bez sensu. Dobrze napisane drivery powinny miec
mozliwosc zaznaczenia ze ten dysk nie jest dyskiem "wyjmowalnym" i nie musi
sie pokazywac w taskbarze.

Teraz jezeli jest kilka dyskow i odlaczymy jeden niesystemowy (np. przez
pomylke), a nie jest on "wyjmowalny" czyli nie jest dyskiem przenosnym to
nie ma mozliwosci jego wlaczenia bez resetu komputera lub rozkrecenia
obudowy, wyjecia kabelka SATA i wlozenia go jeszcze raz. WIec znow kolejnosc
czynnosci bez sensu.

I jeszcze jedna rzecz, driver nie pozwala na rozlaczenie macierzy (np.
mirrora) co tez jest bez sensu, bo jezeli jeden dysk fiksuje to powinnismy
miec mozliwosc jego odlaczenia, wymiany na inny i synchronizacji macierzy
(no bo po co ten hotplug), a na to drivery nForca nie pozwalaja.

Po co to wszystko pisze. No po to zeby pokazac jak bezsensownie nVidia
postepuje. Oczywiscie nie jest to bezsens wynikajacy z glupoty, tylko z pedu
do przodu, nieszanowaniu klientow i wypuszczaniu na rynek niedopracowanych
produktow, ktorych juz sie nigdy nie dopracuje. DOtyczy to zarowno kart
graficznych jak i chipsetow. Koniec. Kropka.
Pzdr.,
MM