Re: Kontrolery: Sil3114 i Nforce4 SLI. Do którego podłączyć dysk?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 12:11:52 MET DST

MM <nospam@nospam.nospam> wrote:

> Wiec tak, jest to znany juz od dawna problem i od dawna nie poprawiony
> przez nVidie - jest to blad w sterownikach do nForca ktore traktuja
> kazdy dysk jako urzadzenie przenosne (oczywiscie bez sensu). Mozna go
> tylko obejsc, ale jest to szczegolnie odradzane przez Microsoft
> (aczkolwiek mam tak zrobione na wszystkich komputerach i nie ma jak na
> razie skutkow ubocznych). Nalezy pogrzebac w rejestrze i ustawic
> odpowiednia flage na 0 (nie pamietam w tej chwili w ktorym miejscu).
> Niestety w trakcie startu komputera Plug-and-Play przywraca zawsze
> [...]

            Problem? Raczej tak powinno byc przy kazdym poprawnie zaprojektowanym
i oprogramowanym kontrolerze SATA. W koncu standard jest hotplug, a ze nie
wszystkie dyski i kontrolery to wspieraja to inna sprawa. Potem jesli
kontroler i sterowniki poprawnie obluguja ta funkcje to ludziom nie miesci
sie w glowie ze mozna w locie usuwac dysk i narzekaja. Mozna byc
zwolennikiem nVidii lub nie jesli chodzi o karty graficzne, ale co by nie
mowic chipsety core logic robi porzadne.
            A co do powiadomienia w taskbarze - nie jestem pewny jak w XP, ale
pod win2k mozna to wylaczyc jednym kliknieciem.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl