Re: Kontrolery: Sil3114 i Nforce4 SLI. Do którego podłączyć dysk?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 11:24:59 MET DST

" Uwencjusz" <uwencjusz_82@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:e2nd2j$ll$1@inews.gazeta.pl...
> Drugi problem mam z tym, iż po podłączeniu dysku pod nForce4 SLI i
> zainstalowaniu Windowsa XP z SP2 na pasku zadań tuż obok godziny wyświetla
> się
> coś co jest "Bezpiecznym usuwanie sprzętu". Po co to jest i jak to wywalić
> pasku zadań? Najciekawsze jest to, że w tym oknie widnieje właśnie mój
> dysk
> SATA. O co w tym wszystkim chodzi?

He, he, witamy w swiecie nVidii i ich "fantastycznych" produktow! A wiele
osob mi nie wierzy ze to badziewiasta firma.

Wiec tak, jest to znany juz od dawna problem i od dawna nie poprawiony przez
nVidie - jest to blad w sterownikach do nForca ktore traktuja kazdy dysk
jako urzadzenie przenosne (oczywiscie bez sensu). Mozna go tylko obejsc, ale
jest to szczegolnie odradzane przez Microsoft (aczkolwiek mam tak zrobione
na wszystkich komputerach i nie ma jak na razie skutkow ubocznych). Nalezy
pogrzebac w rejestrze i ustawic odpowiednia flage na 0 (nie pamietam w tej
chwili w ktorym miejscu). Niestety w trakcie startu komputera Plug-and-Play
przywraca zawsze stara wartosc. Nalezy wiec napisac krotki skrypt ktory w
momencie startu systemu podmienia ja na 0.

Generalnie jest to trudne do zrobienia dla zyklego uzytkownika i dziwie sie
nVidii ze ma nas wszystkich w glebokim powazaniu... Jak masz jeden dysk to
sie nie martw, poniewaz na szczescie nie odloczysz go w ten sposob (dysk
systemowy), ale jak masz juz macierz Raid to amba. Odlaczajac ta ikonka np.
pendriva mozna rozwalic macierz!!!

Pozdrawiam wszystkich fanow nVidii ;-)
Pzdr.,
MM