Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Sun 23 Apr 2006 - 22:18:22 MET DST

"KaNo " <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:e2gi9i$s66$1@inews.gazeta.pl...

> zegarem)
> plus

> tekstach

> umieszczone

> Zamiast Googli proponowalbym, zebys uwaznie przeczytal to co sam
> napisales.

Google byl dla Ciebie.

> Rzeczywiscie u Intela sa to dwa niezalezne procesory i wlasnie dlatego w
> przypadku programow jednowatkowych nie ma zasadniczych roznic pomiedzy
> single i dual. Inna sytuacja bedzie gdy uruchomimy program wielowatkowy,
> lub
> wiele programow jednowatkowych ktore calkowicie "zajma" jedno jadro.
> Wowczas
> nie bedzie dwukrotnego przyrostu predkosci z powodu komunikacji pomiedzy
> jadrami przez FSB.

Przepraszam za stwierdzenie, ale widac po tym zdaniu ze musisz troche
doczytac. Synchronizacja pamieci cache odbywa sie bez wzgledu na to czy
program jest jednowatkowy czy wielowatkowy. Oba chache musza byc (prawie)
zawsze identyczne poniewaz sa kopia okreslonego wycinka RAMu, 1:1 o tych
samych adresach. Czyli [odpowiedni wycinek RAM] = [zawartosc cache P1] =
[zawartosc cache P2]. Ponieważ synchronizacja odbywa sie po FSB, a to jest
wolne, to aplikacje jednowatkowe beda dzialaly wolniej na procesorach dual o
tym samym zegarze co single-core.

> ...Niestety nie bedzie tez takiego wzrostu w przypadku AMD,
> waskim gardlem bedzie komunikacja z pamiecia przez szyne 400 MHz.

dual-channel --> 2x400 MHz = 800 MHz
ale nie komunikacja do synchronizacji pamieci cache, jezeli aplikacja
wykonuje duzo obliczen na malym kawalku danych, ktore mieszcza sie np. w L2
(np. algebraiczne mnozenie macierzy) to magistrala do RAMu ma niewielkie
znaczenie

> ...Ciekawsza
> rzecza sa pierwsze testy AMD pod socket M2, czyli pamiec DDR2 (800MHz).
> Nie
> ma znaczacego przyrostu wydajnosci, wyglada na to ze problem jest troche
> glebszy niz sama predkosc komunikacji z pamiecia.

Nie ma wzrostu w aplikacjach, tylko nikt nie pisze jak wyglada struktura
obliczen tych aplikacji...
Poza tym nie ma jeszcze wersji finalnej pod AM2 wiec mowisz tylko o
"engineering sample"

> Od dwoch miesiecy "macam" D 940 i odczuwam roznice w codziennej pracy w
> stosunku do Pentium 4 3.2 HT. Podstawowa sprawa, to wcale nie zwiekszenie
> szybkosci pojedynczych programow, ale komfort pracy z wieloma,
> jednoczesnie
> otwartymi programami. Znacznie trudniej jest "zapchac" Pentium D.

No wlasnie, roznica jest w codziennej pracy z wieloma aplikacjami. W moich
zastosowaniach oczywiscie różnica jest rownież w szybkosci dzialania
pojedynczego programu ale to jest juz inne zagadnienie.
Pzdr.,
MM