Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 23 Apr 2006 - 20:50:26 MET DST

MM <nospam@nospam.nospam> napisał(a):

> "KaNo " <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message

> "Macales" je wszystkie, w szczegolnosci wersje EE, czy bazujesz na
tekstach
> przeczytanych w sieci, jak wiekszosc ludzi ne tej grupie...?
>
> Problem z Intelem jest taki ze oba cory to niezalezne procesory
umieszczone
> w jednej obudowie i komunikuja sie ze soba przez FSB i zewnetrzny chipset!
> Czyli obled! A musza sie ze soba komunikowac non-stop celem synchronizacji
> cache'u (mam nadzieje ze wiesz co to jest, jezeli nie to "Google: cache
> [...]

Zamiast Googli proponowalbym, zebys uwaznie przeczytal to co sam napisales.
Rzeczywiscie u Intela sa to dwa niezalezne procesory i wlasnie dlatego w
przypadku programow jednowatkowych nie ma zasadniczych roznic pomiedzy
single i dual. Inna sytuacja bedzie gdy uruchomimy program wielowatkowy, lub
wiele programow jednowatkowych ktore calkowicie "zajma" jedno jadro. Wowczas
nie bedzie dwukrotnego przyrostu predkosci z powodu komunikacji pomiedzy
jadrami przez FSB. Niestety nie bedzie tez takiego wzrostu w przypadku AMD,
waskim gardlem bedzie komunikacja z pamiecia przez szyne 400 MHz. Ciekawsza
rzecza sa pierwsze testy AMD pod socket M2, czyli pamiec DDR2 (800MHz). Nie
ma znaczacego przyrostu wydajnosci, wyglada na to ze problem jest troche
glebszy niz sama predkosc komunikacji z pamiecia.
Od dwoch miesiecy "macam" D 940 i odczuwam roznice w codziennej pracy w
stosunku do Pentium 4 3.2 HT. Podstawowa sprawa, to wcale nie zwiekszenie
szybkosci pojedynczych programow, ale komfort pracy z wieloma, jednoczesnie
otwartymi programami. Znacznie trudniej jest "zapchac" Pentium D.
Pozdrowienia.