Re: Avermedia TVCapture98 pod XP

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 16:43:22 MET DST

SHP <shapie@onslaughters.org.kasuj> w wiadomości
<news:e26eud$fmk$1@inews.gazeta.pl> napisał/a:

Raz nie wystarczy??? :P

> Mam taką jedną teorię. Przypadkiem zerknąłem we właściwości karty graficznej
> (niedawno zainstalowałem nową), i okazuje się, że wykorzystuje ona
> przerwanie IRQ 11. Zerknąłem na sterownik WDM Audio Capture, i tam też jest
> to samo przerwanie...

XP to pewnie win, a jak winxp, to pewnie zainstalowane z aktywnym ACPI, a
jak z ACPI, to w winxp nie zobaczysz, na jakim przerwaniu działa dane
urządzenie PCI :p.

> "Nie ma konfliktów". Czy jest możliwe, by to karta graficzna osadzona w
> slocie AGP zakłócała pracę audio karty TV? Wszystko inne gra, nie ma tylko

Tak w ogóle generalnie to tak, ale raczej nie przy takich problemach i nie w
tym przypadku, skoro zmiana slotu nic nie daje.

> głosu... Instalowałem trzy różne wersje sterowników: oryginalne z Avermedii
> pod XP, tweakedy i jeszcze jakieś.. We wszystkich jest to samo - obraz

"tweakedy" to pewnie te od ivana z http://www.iulabs.com/drv/index.shtml ?
a jeszcze jakieś to pewnie btwincap z http://btwincap.sourceforge.net/ ?
Oba niezłe do avera.

> jest - nie ma dźwięku, i komunikat dla audio "Brak zainstalowanych
> sterowników tego urządzenia" (mimo, że sterownik audio jest zainstalowany).

btwincap jest w postaci wykonywalnego instalatora (exe), przed jakąkolwiek
reinstalacją sterowników avera należy uruchomić ten exe i wybrać opcję "usuń
dotychczasowy sterownik bt8x8", a potem restart win*ówna. Inaczej w
przypadku avera nie dziwne będą problemy.

Jeśli usuwałeś sterownik avera inaczej, spróbuj w ten sposób i zacznij
zabawę ze sterownikami od nowa, tym razem zawsze odinstalowywując poprzednie
btwincap'em.

Btw, do averów na bt878 najlepszy jest iuvcr, a ten z kolei działa z tymi
kartami [chyba] tylko ze swoim sterownikiem z iulabs.

> Przekładałem już kartę TV do innego gniazda, ale nic nie pomogło - chociaż
> mam jeszcze trzy możliwości.. Czy operacja taka spowoduje, że karta będzie
> "jechała" na innym przerwaniu?

Najczęściej tak - zatrzymaj w czasie startu komputera tabelkę wyświetlaną
przez bios, tam są prawdziwe numery przerwań dla poszczególnych urządzeń
(aver jest jako urządzenie multimedialne powtórzone 2 razy z takim samym
numerem urządzenia).

> A jeśli nie, to czy z poziomu softu można
> zmienić numer przerwania tejże karty, by np. korzystała z tego, które jest
> wolne?

ZTCW nie.

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
piszczący Asus K8N nForce3 250 s754, A64 2800+ NewCastle, AC-Freezer64 Pro,
2x512MB Kingston@noname, Sapphire X1600pro 256MB AGP, Hyundai IQ-F910,