Re: monitor CRT do domu?

Autor: Jarosław Grabek <jarek.grabek_at_gmail.com>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 20:48:44 MET DST

> Pracuję w DTP i grafice. Czasami pracuje w domu. I chce kupić coś dobrego. A
> to jest już ostatni czas na kupienie dobrego CRT. LCD z powodu pracy odpada.
> A na dobry LCD do grafiki nie wydam 3500zł. Bo od tylu się zaczynają ceny.

Sam pracuję na CRT, zdaje się, że robimy rzeczy o podobnych wymaganiach.
Ostatnio rozglądam się za jakimś ciekawym LCD z kilku powodów. Teraz kupić
dobre CRT graniczy z cudem. Miałem ostatnio Iiyamę 514pro, szczęście, że
udało mi się ją zwrócić. Koszmar.

Jeszcze kilka miesięcy popracuję na CRT, później wezmę jakieś 21'' LCD.
Głównym kryterium wyboru będzie odchyłka przy kalibracji sprzętowej. Jak
będzie powyżej 0,5% to szukam dalej. W tej chwili na 5 letnim CTR mam
ogólną 0,75% i jakoś sobie radzę ;)

Przy LCD trzeba się będzie przyzwyczaić do przeostrzania i wywalonego w
kosmos kontrastu, ale nie ma co demonizować z tą niezdolnością do pracy na
LCD. Tylko trzeba kupić porządny monitor a nie najtańszy. Resztę załatwi
regularna kalibracja.

--
Jarek
www.grabek.pl - fotografie