Re: monitor CRT do domu?

Autor: Kriss <krzysycz_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 14 Apr 2006 - 00:06:32 MET DST

> Sam pracuję na CRT, zdaje się, że robimy rzeczy o podobnych wymaganiach.
> Ostatnio rozglądam się za jakimś ciekawym LCD z kilku powodów. Teraz kupić
> dobre CRT graniczy z cudem. Miałem ostatnio Iiyamę 514pro, szczęście, że
> udało mi się ją zwrócić. Koszmar.

Chyba jednak zdecyduje się na Samsung 959NF
(http://www.samsung.com/pl/products/monitor/crt/naturalflat/959nf.asp) i
ceny http://www.skapiec.pl/site/cat/4/comp/818. LCD kupie jako pomocniczy.
Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do pracy na lcd ;-) W pracy pracuje na dwóch
CRT 19 i jest super. Tak samo chcę mieć w domu.

> Jeszcze kilka miesięcy popracuję na CRT, później wezmę jakieś 21'' LCD.
> Głównym kryterium wyboru będzie odchyłka przy kalibracji sprzętowej. Jak
> będzie powyżej 0,5% to szukam dalej. W tej chwili na 5 letnim CTR mam
> ogólną 0,75% i jakoś sobie radzę ;)

Na LCD 21" mnie nie stać do domu. EIZO :-) Wide screen :-)
http://www.eizo.pl/products/index.html aż mnie ssie w brzuchu ;-) Mam dużo
miejsca i CRT nieprzeszkadza mi wcale. Ważniejszy jest wyswietlany kolor.

> Przy LCD trzeba się będzie przyzwyczaić do przeostrzania i wywalonego w
> kosmos kontrastu, ale nie ma co demonizować z tą niezdolnością do pracy na
> LCD. Tylko trzeba kupić porządny monitor a nie najtańszy. Resztę załatwi
> regularna kalibracja.

Mam w pracy LCD w administracji i w DTP - testach jako pomocnicze, fakty
swiecą jak spawarka ;-) Nie demonizuję, ale jak patrze na LCD to po godzinie
bolą mnie oczy. Fakt sa super kontrastowe ale jeszcze się nie
przyzwyczaiłem.

> www.grabek.pl - fotografie

Pozdr
Kriss

P.S.

Chyba nie wybiorę :-) znalazłem http://www.macworld.pl/artykuly/22921.html i
Samsung SyncMaster 957P Teraz sam juz nie wiem... :-(