Komputer do pracy: Athlon 3200+ czy X2 3800+ ?

Autor: Robert Drózd <rdrozd_at_yes.iq.wytnijto.pl>
Data: Mon 10 Apr 2006 - 11:36:38 MET DST

Witam,

Chcę zamówić lub złożyć komputer, który będę wykorzystywał przede
wszystkim do pracy.

Zwykle mam JEDNOCZEŚNIE otwarte takie programy:
- Firefox z 15-20 zakładkami,
- kilka okienek IE,
- program pocztowy (the Bat),
- MS Word,
- kilka arkuszy kalkulacyjnych Open Office,
- Total Commander,
- WinSCP,
- program graficzny (Paintshop Pro),
- edytory tekstu: Ultra Edit, Pajączek, TopStyle,
- komunikatory: Skype, Konnekt.

W tle chodzą:
- Newsleecher (ściąganie z binarek),
- Flashget (ściąganie plików),
- Google Desktop,
- Hamster (ściąganie poczty z wielu serwerów),
- OpenVPN,
- serwery apache i mysql (tylko do użytku własnego).

Często przełączam się między kolejnymi aplikacjami, np. wklejam zrzut
ekranowy z IE do programu graficznego, po krótkiej obróbce trafia do
Worda, po czym zaznaczam jakąś opcję w arkuszu kalkulacyjnym.

(Nie przerażać się, obecnie to wszystko chodzi pod Celeronem 1Ghz,
256ram, no i jakoś żyję :)

No i pytania:

1. Czy jeśli kupię Athlona X2 3800+, to komfort pracy będzie
zdecydowanie wyższy niż gdybym używał 3200+.

Pierwszy kosztuje 1260zł, drugi 650zł, to ponad 600zł różnicy. Czy warto
w tym momencie za tę różnicę płacić?

Pytanie przede wszystkim do osób, które same używają tych konfiguracji
do pracy. Nie interesują mnie wyniki w grach, oraz benchmarki
syntetyczne.

2. Myślę też o tym, aby na poczatek kupić 3200+ lub 3000+, a powiedzmy
za rok zmienić na coś dwurdzeniowego.

Czy sądzicie, że ceny Ahtlon X2 znacząco w ciągu roku spadną? Czytałem
plotki, że procesory na socket 939 w tym roku będą już wycofane.

(wiem że trochę pytanie dla wróżki)

3. Czy macie jakieś sugestie dotyczące pamięci?

Tzn co do ilości, wystarczy mi na razie 2x512, obecnie cała committed
memory nie przekracza u mnie 600MB.

Ale rodzaj - wystarczy, że kupie standardowe DDR-y Kingstona, czy
powinienem się przejmować tymi wszyskimi parametrami, które trudno mi
nawet wymienić? Nie zamierzam podkręcać, ani robić innych kombinacji.

Z góry dzięki za porady! :)

Robert

--
Robert Drózd <rdrozd(na)yes.iq.pl>