Re: Jaki procesor dla serwera muzycznego.

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Apr 2006 - 09:55:40 MET DST

"rochu" <qqryqu@poczta.fm> wrote in message
news:1144582322.622913.232070@g10g2000cwb.googlegroups.com...
> PAndy>
> "Ale mimo wszystko wiedzac jak to wyglada w srodku PC to staralbym sie
> wyniesc przetworniki poza obudowe, separowac galwanicznie i zasilac
> niezaleznie... "
>
> Tez tak kiedys myslalem i mialem cala sterte kondycjonerow, listwy
> Velluma, dedykowane kable zalsilajace.
> Mialem nawet przerobke DAC-a ktory byl zasilany tylko z akumulatora.

Hehehe... noto juz lekka przesada...

> Jednak kilka lat obserwacji moich kilku znajomych ktorzy prowadza dosc
> powazne studio nagraniowe zmusilo mnie do przemyslenia tematu raz
> jeszcze i sprobowania od drugiej strony. Spotkalem sie takze z testami
> sprzetu studyjnego z ktorych wynikalo ze roznica pomiedzy kartami
> wewnetrznymi i zewnetrznymi /oczywiscie tego samego producenta i na
> tych samych podzespolach/ siega 1-2% pod wzgledem dynamiki i
> znieksztalcen. Przy dynamice mojej karty powyzej 110 dB to chyba
> pomijalna roznica - przynajmniej takie zalozenie przyjalem.

Raczej chodzi mi o EMC i inne takie ale jesli karta jest zaprojektowana
z glowa to ... pewnie ma przetwornice DC/DC na sobie i olewa jakosc
zasilania w PC

> Oczywiscie czysty prad trzeba miec, stad zastosowalem przyzwoity - jak
> mysle - zasilacz oraz zasialajaca listwa Furotecha dedykowana do audio
> oraz kable zasilajace z siatka ochronna oraz przyzwoite wtyki. Byc
> moze
> sama karte zaizoluje puszka z blachy miedzianej - ale to przyszlosc
> pokaze.

Ekranowac warto... w PC zawsze warto...

jestem elektronikiem i nauczono mnie ze zasilanie analogowki wlasnie
tego typu to tylko z ukladow liniowych... moza i z imupulsowych ale
koszty odklocenia zasialcza impulswego sa wyzsze niz dobry liniowy...
No ale taki Tact stosuje impulsowe zasilacze i jest wszystko ok wiec...

A na koniec bo watek mocno OT sie robi to zazdroszcze mozliwosci
eksperymentowania...