Re: Intel 810 >> max CPU

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 17:04:58 MET DST

> Po pierwsze coś mi się nie zgadzają daty - na mój gust najpierw był
> i810 a potem 820 i 840. Dopiero na końcu i815.

Dokladnie. Gdzie tu sprzecznosc z tym, co napisalem? ;)

810 mial byc ostatnim chipsetem dla tanich komputerow budzetowych
obslugujacych pamieci SDR. Kolejne chipsety Intela byly
przeznaczone docelowo dla promowanego przez nich Rambusa
(820 dla wydajnych komputerow domowych i 840 dla serwerow
i stacji roboczych). Poniewaz Rambusy byly niesamowicie drogie,
810 powaznie zagrozil by sektorowi docelowo przeznaczonemu dla 820.

> Po drugie i810 w wersji i810E chodzi na 133.

Wiem. Poczytaj na Tomsie. Nawet wczesne wersje 810 bylyby
w stanie obsluzyc magistrale 133, gdyby nie wbudowany w nie
"ogranicznik".

pozdrawiam,
Vituniu - zwolennik "spiskowej teorii dziejow" ;)