Re: Intel 810 >> max CPU

Autor: Cyneq <spam_at_won.com>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 17:17:05 MET DST

Vituniu napisał(a):

> Dokladnie. Gdzie tu sprzecznosc z tym, co napisalem? ;)

"Uznali, ze zeby nie robic sobie konkurencji dla 820 i 840, warto 810
pozbawic magistrali 133".
Zrozumiałem ze rozchodzi Ci się o to że mieli już 820 i 840 i
postanowili zrobić 810. Teraz rozumiem - chodziło Ci o _plany_ co do
tamtych chipsetów.
Tyle że podobno i810 tez przygotowywali do Rambusów, jednak ze wzgledu
na brak ich wtedy jeszcze na rynku, dołaczyli moduł translacji do SDRAM.
(od razu mówię że tej wiadomości nie sprawdząłem w Intelu ani nigdzie -
po prostu tu i ówdzie tak pisali).

> Wiem. Poczytaj na Tomsie.

Tam różne bzdury piszą ;)
M.in. jest artukuł który tłumaczy że nie da się Tualatinów uruchomić na
BX mimo przejsciówki/drutmoda na nózkach i dopasowania napięć z powodu
"innego protokołu szyny".
Tyle że "inny protokół szyny" to tak naprawdę chodzi o ... mniejszy
poziom napieć. _Protokół_ jest identyczny.

> Nawet wczesne wersje 810 bylyby
> w stanie obsluzyc magistrale 133, gdyby nie wbudowany w nie
> "ogranicznik".

Zapodaj linka, bo moja wyobraźnia techniczna nie sięga aż tak daleko
żeby sobie ten ogranicznik wyobrazić. Puszczałem i810L na 133 i on
_pracuje_ ale się wiesza, wyskakują błedy pamieci i cuda dzieją się z
grafiką (z reguły nie można włączyć większosci trybów graficznych).

--
Cyneq