Re: Podział grupy

Autor: Johnny <moja_ocena_at_gazeta.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 15:38:02 MET DST

Dnia Mon, 03 Apr 2006 15:08:01 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Nie tyle kupy, co podstawowej biblioteki run-time C
> (MSVCRT*.DLL).

Czy kupy czy nie kupy to mozna zgadnac po tej gwiazdce :-) Bo jest tego
smiecia jednak sporo, kazda wersja kompilatora wprowadza nowa wersje. Poza
tym sa tez inne ze stajni msv*.dll

>Fakt, jest rozprowadzana z systemem, ale
> wiele innych pakietów również z niej korzysta dzięki
> temu. A lepiej jest używać jednego DLLa, niż jeszcze
> własne biblioteki pakować do pamięci (a tym bardziej
> statycznie linkowane).

Z tym statycznym linkowaniem to tez nie do konca jest jak piszesz, bo
Delphi daje mozliwosc kompilacji kodu bez pakietow i wtedy te dodatkowe
moduly sa dystrybuowane osobno jako pliki *.bpl. Sam exec jest lajtowy, ale
trzeba przynajmniej pierwszy raz dostarczyc userowi kilka plikow dodatkowo.
No i robi sie taki sam zamet jak z C++, ktore to pozornie nic nie ma, bo
siedzi to w systemie.
Ale proponuje EOT, bo ani grupa nie do tego, ani tez nigdy nikt nie
rozstrzygnal, ktore swieta sa wazniejsze.

> No i tu już wszystko zależy od tego, czy pisze się coś,
> co faktycznie musi być zrobione na szybko i byle jak.

O nie! Szybko nie oznacza byle jak w tym przypadku. Szybko i rownie dobrze.

> PS. Kiedyś straciłem mnóstwo czasu na debugowanie błędu
> działania programu w VCL/Delphi przy używaniu jednej ze
> standardowych kontrolek. Okazało się, że wymaga ona
> konkretnej wartości jednej z dyrektyw kompilatora.

Nigdy sie z problem tego typu nie zetknalem, a juz troche naskrobalem w
VCLu.

> To zależy.

Od czego? Bo nie widze alernatywy dla wzoru, ktory podalem. Mozna
oczywiscie go rozbudowac o czynnik finansowy, jednak bezposrednia zaleznosc
czasu i efektu nie zmieni sie.

> No to jest pewien pomysł. Zrobię później przeglądarkę
> wszystkich wpisów z miesiąca uruchamianą na żądanie.
Pieknie, to moze poczekam na nia z tym czytaniem, strace 10% czasu mniej na
to wieczne klikanie i komunikowanie z serwerem www :-)

pzdr
Johnny